parkeerboete buitenland

Hera
Topic Starter

parkeerboete buitenland

#1 , 28 jun 2010 14:21

Ik kreeg net ene boete van de gemeente amsterdam dat ik een parkeerboete heb.

nu weet ik dat alleend e gemeentes de informatie bij DIV mogen opvragen en niet de priveparkeerbedrijven. in dit geval is de boete echter uitgeschreven door PCG-parkeerservice.

moet ik volgens de belgische wetgeving deze boete nu niet betalen?
daarnaast, wat kan amsterdam doen als ik deze boete in het geheel niet betaal, zelfs zonder bezwaarschrift?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sniper

#2 , 28 jun 2010 14:38

je moet die boete niet betalen (50% van de belgen betaalt hun boete hier ook niet),

maar

de volgende keer dat je in nl bent, en je wordt toevallig gestopt door de politie zul je hem moeten betalen alvorens verder te mogen rijden
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Hera
Topic Starter

#3 , 28 jun 2010 15:09

maar ik wil de boete protesteren. ik rij namelijk heel vaak in nederland.

als ik gestopt wordt door de politie kunnen ze dan een gemeentelijke verkeersboete terugvinden? lijkt me sterk, dat is toch op een ander niveau??

Reclame

Hera
Topic Starter

#4 , 28 jun 2010 16:21

nog een vraag:

volgens de brief dien ik ondanks het feit dat ik bezwaar aanteken toch eerst te betalen. "het indienen van een bezwaarschrift schort de betalingsverplichting niet op". ik meen me ergens van te herinneren dat dat niet conform de belgische wetgeving is maar ik kan hier weinig over terugvinden. kan iemand mij misschien op weg helpen? waar moet ik zoeken om hier een wettekst of iets dergelijks bij te krijgen?

mag ik daarnaast op het einde van mijn bezwaarschrift eisen de verdere communicatie aangetekend te willen ontvangen?
Laatst gewijzigd door Hera op 28 jun 2010 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.

bartvdv

#5 , 28 jun 2010 16:25

Waarom zou je de boete willen protesteren? Stond je verkeerd geparkeerd of niet !?

Nederland is een stuk voortvarender wanneer het gaat om het innen van een boete (of belasting). De Nederlandse politie levert de bekeuring in bij het Centraal Incassobureau dat achter de centen aangaat. De boete bij niet(-tijdige) betaling loopt zeer snel op en uiteindelijk trek je toch aan het kortste eind. Zelfs voor 50 euro.

Waarom beroep je je op de Belgische wetgeving?

Hera
Topic Starter

#6 , 28 jun 2010 16:31

Waarom zou je de boete willen protesteren? Stond je verkeerd geparkeerd of niet !?

Nederland is een stuk voortvarender wanneer het gaat om het innen van een boete (of belasting). De Nederlandse politie levert de bekeuring in bij het Centraal Incassobureau dat achter de centen aangaat. De boete bij niet(-tijdige) betaling loopt zeer snel op en uiteindelijk trek je toch aan het kortste eind. Zelfs voor 50 euro.

Waarom beroep je je op de Belgische wetgeving?
omdat ik Belg ben (inwoner en geboren te) en een Nederlands incassobureau heeft zich in Belgie aan de Belgische wetgeving te houden, niet? Dan lijkt me dat dit voor de gemeentelijke administratieve diensten ook is, voornamelijk op het moment dat zij info over nummerplaten gaan opvragen bij DIV? Als Belgische parkeerbedrijven dit niet zelf mogen, waarom zouden Nederlandse het dan mogen?

Ik ken nog mensen die bekeuringen uit NL hebben gehad (parkeerboetes). Deze gaan bij niet-betaling niet via het centraal justitioneel incassobureau maar blijven via de gemeente gaan. uiteindelijk krijg je dan een betalingsbevel "in naam van de koningin". Ik vind het dus wel de moeite om het eens te proberen eigenlijk :-)

Overigens stond ik niet verkeerd geparkeerd. Ik heb een transponderkaart alleen had ik mijn telefoon niet bij. Ik was dus het huis ingelopen om daar mijn auto in te bellen. De boete is om 14u uitgeschreven, om 14.01u was ik ingebeld. Alleen wilden ze de boete niet meer wissen. Dus nu ga ik er echt een zaak van maken!

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 28 jun 2010 18:13

Een Nederlands incassobureau heeft zich aan de Nederlandse wetgeving te houden.
Als dat een vonnis wordt dan kan via de geijkte kanalen het vonnis uitvoerbaar worden verklaard in België en dat is een vonnis perfect uitvoerbaar IN België door vb een aangesteld deurwaarder. Deze kan dan alle rechtsmiddelen inzetten om het geld te innen.

Stel je vliegt via Schiphol naar je al lang gewilde vakantie in Florida - aan de check in zegt de politie - komt u eventjes mee aub.
Eerst betalen dan verder - oeps daar gaat uw vlucht ... wat dan

In Nederland gelden iets andere wetten en het zijn die die van toepassing zijn

geertk9

#8 , 05 feb 2012 20:29

Het is wel al even geleden maar kan je ons vertellen hoe het afgelopen is?

Terug naar “Archief”