Hoe zit dit??

nele032012
Topic Starter

Hoe zit dit??

#1 , 29 mar 2012 16:03

Mijn mama en papa zitten in een rechtszaak over het overgebleven geld van het verkochte huis, dat op grond van mijn papa stond en wat volledig af was nog vOOr zij gingen trouwen.

Nu gaat het er heel hard aan toe, mama wil papa volledig uitpersen en gebruikt hier alle mogelijke middelen voor.
Het laatste wat haar advocaat heeft doorgestuurd vind ik er volledig over...
Haar advocaat beweert dat mama mij onderhoudt!! Nu ik ben het daar niet mee eens, ok mama helpt me van tijd tot tijd, ze zorgt er soms voor dat ik eten heb, en als ik het moeilijk heb steekt ze me soms wat geld toe.

Maar is dit nu werkelijk onderhouden??
Ik vind dit gewoon een heel laffe streek, zie ik dit verkeerd?

Kan ik door mijn papa zijn advocaat gehoord worden hierover? Want ik zou hier heel graag meer uitleg over geven, want dit vind ik niet kunnen.

Kan iemand me hier uitleg over geven?

Met vriendelijke groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 29 mar 2012 16:13

dag nele,

het heeft waarschijnlijk niet zoveel zin om met de advocaat van de tegenpartij (van je mama dus) te gaan spreken. Want dat doen de advocaten zelf wel.Daarvoor schrijven ze conclusies en tegenconclusies. (reageren op elkaars argumenten) daar dient een advocaat voor.
Maar eerst een paar vragen: ben je meerderjarig? Studeer je nog? Of ga je werken en ben je zelfstandig?

In elk geval is dit een zaak die tussen de partijen zelf wordt "uitgevochten".
En als wat je moeder beweert onwaar is, zal de advovaat van je vader dat wel kunnen ontkrachten. Dat is woord tegen woord.
en ook jouw getuigenis is een woord tege woord, maar géén bewijs.
Bewijzen zijn bijvoorbeeld bankafschriften, bewijs van domicilie, betalingsbewijzen etc...

nele032012
Topic Starter

#3 , 29 mar 2012 16:21

Ik ben meerderjarig, heb een kindje van 1 jaar, werk voor de moment niet, maar ben wel continue aan't solliciteren. ( Ben een alleenstaande mama)
Die bewijzen zijn er helemaal niet...

Reclame

eylis

#4 , 29 mar 2012 16:26

dan moet je je daar geen zorgen over maken. Dan wijst de situatie zich wel vanzelf uit.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 29 mar 2012 16:28

Je kan duidelijk stellen dat je vb geen partij trekt voor een van de partijen dat ze beiden je ouders zijn en je ook beiden moeten respecteren

Terug naar “Archief”