Toepassingen voor smartphones in mijn vrije tijd maken

double_day
Topic Starter

Toepassingen voor smartphones in mijn vrije tijd maken

#1 , 13 okt 2012 15:06

Hallo,

Ik ben een toepassing voor smartphones in mijn vrije tijd aan het maken. Maar ik ben nu in tijdelijke werkloosheid om economische redenen (mijn beroep is software ontwikkelaar).
Aan de app ben ik vroeger begonnen.
Als de toepassing klaar is, wil ik hem op Google Play en/of Apple App Store verkopen.
Ik wil verder blijven werken voor mijn huidige werkgever.
Daarom heb ik een paar vragen:
- mag ik de toepassing verder ontwikkelen ook tijdens de tijdelijke werkloosheid?
- mag ik de toepassing verkopen of moet ik wachten totdat de tijdelijke werkloosheid gedaan is?
- moet ik me inschrijven als freelancer of als zelfstandige?
- wat moet ik op de fiscale aangifte aangeven?

Kunt u mij met wat informatie helpen? Alle informatie is welkom (een website, een telefoonnummer...)
Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 15 okt 2012 10:27

1) - mag ik de toepassing verder ontwikkelen ook tijdens de tijdelijke werkloosheid?
2) - mag ik de toepassing verkopen of moet ik wachten totdat de tijdelijke werkloosheid gedaan is?
3) - moet ik me inschrijven als freelancer of als zelfstandige?
4) - wat moet ik op de fiscale aangifte aangeven?

1) Nee, tenzij je het aangeeft
2) Zie hierboven
3) als het toevallig is (niet bedoeld als winstgevende activiteit, geen regelmaat, ...): geen inschrijving, als het regelmatig is: als zelfstandige (freelancer is geen apart statuut, da's gewoon zelfstandige)
4) hangt af van 3

Reclame

Terug naar “Archief”