Wegens een waterschade aan de gemeenschappelijke leidingen van het gebouw heb ik op aanraden vd verzekering een lekzoekbedrijf gecontacteerd. Deze is op mijn verzoek gekomen (ik ben de syndicus) en heeft een loodgieter aangeraden. Wanneer de loodgieter kwam, was Mr vh lekzoekbedrijf nogmaals aanwezig. Hij rekent daarvoor 2 prestaties aan, volgens de verzekering al niet de normale gang van zaken. Ik kreeg de factuur op mijn persoonlijke naam toegestuurd. Na 2 weken stuurt hij een aanmaning (niet aangetekend) met de melding dat dit de1ste en laatste aanmaning was tot betalen zonder kosten. Ik verschoot omdat de betaaltermijn enkel 2 weken was. Ik stuurde hem een email tot uitstel van betaling omdat ik de factuur reeds doorgestuurd had naar de verzekering, in afwachting en hopende op een gunstig antwoord. Ik kreeg geen respons en een week later had ik een brief van deurwaarder ; het factuurbedrag vermeerderd met 150euro + 0,21euro per dag. Is dit wettelijk? Ik heb hem aangeschreven voor uitstel zonder antwoord, ook de factuur als de brief van deurwaarder gericht aan mij, terwijl dit een verzekeringskwestie is voor de gemeenschap van eigenaars.
Vriendelijke groeten, Dominique