fout in dagvaarding

desertrose
Topic Starter

fout in dagvaarding

#1 , 16 jan 2013 21:04

ik ben gedagvaard geweest, en deze dagvaarding vermeldt een verkeerd bedrag in mijn voordeel. Is dit bedrag nu bindend, of kan de tegenpartij hier nog op terugkomen??

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ddanck
Contacteer: Website

#2 , 16 jan 2013 21:13

Ik veronderstel dat u bent gedagvaard voor de burgerlijke rechtbank?

In dat geval moet ik u echter teleurstellen. De tegenpatij kan haar vordering in de loop van het geding gerust nog aanpassen, verhogen of verlagen,...
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

desertrose
Topic Starter

#3 , 16 jan 2013 22:32

idd voor de burgerlijke rechtbank, op basis van wat kunnen ze het bedrag dan nog aanpassen?

Reclame

ddanck
Contacteer: Website

#4 , 16 jan 2013 23:36

Op grond van artikel 807 van het Gerechtelijk Wetboek kan een vordering die voor de rechter aanhangig is, uitgebreid of gewijzigd worden, indien de nieuwe, op tegenspraak genomen conclusies, berusten op een feit of akte in de dagvaarding aangevoerd, zelfs indien hun juridische omschrijving verschillend is.

Of anders gezegd: zolang de wijziging gesteund is op een feit dat voorkomt in de dagvaarding, kan men ongestoord de vordering wijzigen.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Terug naar “Archief”