Fraude geval

Fraudegeval
Topic Starter

Fraude geval

#1 , 26 mar 2013 16:40

Beste,

Ik wens liever anoniem te blijven, wegens bepaalde omstandigheden.

Een persoonlijke kennis heeft namelijk een Fraude geval gepleegd tegen mijn huidig werk. Dit nu namelijk voor de rechtbank zal verschijnen.

Kort uit te leggen. Heeft aangekocht voor 1.500.000 euro en daarvan maar een deel betaald, openstaande schuld is namelijk 670.000 euro.

Deze persoon heeft samen met zijn partner Valse Credit nota's opgemaakt voor dit zo in de boekhouding te kunnen brengen en geen negatieve balans te verkrijgen waardoor ze een lening gekregen hebben bij KBC voor 250.000 euro, die ook niet terug betaald is.

Ik ben namelijk nu de enigste die bewijzen heeft omtrent deze valse credit nota's en ga dit ook voorleggen aan de rechtbank.

Maar de persoon in kwestie is namelijk geen normale persoon en ik vrees voor een persoonlijke aanval.

Dus mijn vraag is wat zijn de straffen die kunnen voorkomen in z'on gevallen? Wegens dit is oplichting in de grootste klasse.

Dank u

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 mar 2013 12:30

Wat heeft u met dit geval te maken?

Je gaat je vriend aanklagen voor iets waar je geen zaken mee heeft, of zie ik dit verkeerd ??

En oplichting?? de Bank moet maar zijn boekhouding en zijn BTW aangiften controleren eer men hem krediet geeft, nochtans dekken de banken zich zeer goed in eer men ze leningen toestaan.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

eylis

#3 , 27 mar 2013 12:36

lowie, correctie.
zoals ik de case lees gaat poster zelf de fraudeur niet aanklagen.
Voor zover ik het begrijp sleept de werkgever de fraudeur voor de rechtbank en heeft poster bewijzen dat de fraudeur dus fraudeerde.
Vanuit een loyauteit tov zijn werkgever kan ik dat heel goed begrijpen dat hij de info zal verschaffen als men hem daar om vraagt;
Getuigt ook van goede burgerzin en ik denk zelfs dat het achterhouden of verdoezelen van kennis zelf ook aangeklaagd kan worden.

Reclame

Xastheron

#4 , 27 mar 2013 12:49

Wat heeft u met dit geval te maken?

Je gaat je vriend aanklagen voor iets waar je geen zaken mee heeft, of zie ik dit verkeerd ??

En oplichting?? de Bank moet maar zijn boekhouding en zijn BTW aangiften controleren eer men hem krediet geeft, nochtans dekken de banken zich zeer goed in eer men ze leningen toestaan.
Uit de originiele post afgeleid, interpreteer ik dat de topic starter een werknemer is bij de gedupeerde firma. Wat er nu gebeurd is, is dat de firma erachter is gekomen en bijgevolg vervolgt. De topic starter kan bewijzen dat de fraude gepleegd is, waarschijnlijk doordat hij als enige bepaalde informatie kan/mag beheren. De topic starter is dus betrokken partij, maar noch aanklager noch beklaagde.

Wees niet te snel in het veroordelen van de topic starter en geef hem misschien de raad waar hij om vraagt.

Aan de topic starter: indien de beklaagde gekend is bij het gerecht omwille van zijn "onstuimig temperament", of indien u kan aantonen dat de beklaagde u bedrijgt, dan kan u om politiebescherming vragen.

Fraude is een strafrechterlijke zaak en er kunnen schadevergoedingen en/of gevangenisstraffen op staan. Ik dacht dat het maximum beperkt was tot 5 jaar gevangenisstraf.

Gebruiker21

#5 , 28 mar 2013 14:29

Ik ben namelijk nu de enigste die bewijzen heeft omtrent deze valse credit nota's en ga dit ook voorleggen aan de rechtbank.
Kan u die bewijzen niet gewoon overmaken aan uw werkgever, zodat hij deze kan gebruiken in de rechtzaak en jij er vantussen blijft? Of bevatten de bewijzen een verwijzing naar jou of iets dergelijks? Misschien helpt het om te zeggen wat die bewijzen dan wel zijn waarover je beschikt (heb je gesprekken met die kennis opgenomen op band, gaat het om documenten, briefwisseling tussen die kennis en jou, ....?)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

denlowie

#6 , 28 mar 2013 17:05

Ik denk dat de topic starter niet alles hier geplaatst heeft, en volgens wat ik lees maar dit laat ik in het midden, en het is niet omdat de kennis zijn factuur aan zijn werkgever nog niet volledig heeft betaald dat dit al oplichting is!
Maar aan gebrek aan meer informatie denk ik dat die kennis zelf credit nota's heeft opgemaakt die zogezegd van de werkgever van de topic starter kwam om alzo naar de bank te kunnen gaan en daar een lening te kunnen afsluiten, en dan heeft hij wel degelijk oplichting gedaan tegen over de Bank en niet tegen over de werkgever van topic starter, maar wel schrift vervalsing.
Enig probleem hoe doet de topic starter dit met zijn BTW aangifte? , hoe dan ook dit komt bij BTW controle toch uit, en moet hij toch de BTW van de valse credit nota's storten aan de BTW.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Archief”