chalet

bollanski
Topic Starter

chalet

#1 , 02 apr 2013 17:13

beste, ik kan chalet kopen ,maar ik vind het vreemd dat ik huurgeld moet blijven betalen voor de grond waar hij opstaat,Dus weet nu niet of het wel veilig is,Ik zou er toch ook een lening voor moeten doen ,dus ik wil wel zekerheid van alles ,dat ik het weinig geld dat ik ervoor nodig heb ook na aantal jaren kan terug hebben als ikzelf verkoop, Volgens de koper is het bedoeld voor vaste woonst en mag je er domicilie opzeten,bedankt alvast Pat Bolle

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper

#2 , 02 apr 2013 19:01

Beste,

is niet echt logisch. Contacteer je notaris (die je toch zal nodig hebben bij de aankoop) en vraag daar advies.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

katwezel

#3 , 02 apr 2013 19:02

verkopers moet je niet zomaar geloven , ik ga er vanuit dat je het adres kent , dus ga even naar de betrokken gemeente en dan pas heb je zekerheid ,

Reclame

Lousia

#4 , 02 apr 2013 19:20

Waarschijnlijk is de aankoopprijs enkel voor de chalet.
De grond zal er niet bij zijn en deze zal U moeten huren.
Bij de gemeente kan U navragen of je er kan wonen met plaatsing van domicilie.

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 02 apr 2013 20:05

Indien het op een camping is, en er meerdere chalets staan, zal je zeker huur moeten betalen voor de grond.
Je koopt dus enkel de chalet zelf.
Pas echter op want door het recht van opstal is de campingeigenaar eigenlijk ook eigenaar van de gebouwen die er op zijn grond staan, en dus ook uw chalet. :(

Terug naar “Archief”