Deze week een deurwaarder ontvangen waar ik direct 639€ mocht neerleggen voor een onbetaalde parkeer retributie van oorspronkelijk 10€. Blijkbaar was ik bij versterk veroordeeld. Het probleem is echter dat ik nooit geen dagvaarding heb ontvangen. Ik zie ook niet in waarom ik moeilijk zou doen over een retributie van 10€... .
Ik heb dat bedrag direct betaald omdat ik gewoon geen zin heb in die stress. Ik lijd aan PTSD en eerlijk gezegd dat was zo bedreigend zo'n deurwaarder die opeens binnen staat (heb er gelukkig weinig ervaring mee want ik betaal altijd alles correct) dat ik in paniek direct naar de bank ben gereden. Mensen zeiden mij dat ik daar fout in had gedaan en moest eisen dat men kon aantonen of men mij effectief had verwittigd. Dat omdat ik 300% zeker ben dat ik niets heb ontvangen, maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan in mijn schoenen.
We hebben hier de laatste maanden enorm veel problemen met de post door de vele wissels van postbodes en ook het feit dat de post nu niet meer lokaal verwerkt wordt, maar in een grotere naburige stad. Maar het lijkt mij stug dat zo'n dingen niet besteld raken of uiteindelijk niet op zijn bestemming raken. Alhoewel ik recent ook nog zelf het rode kruis moest contacteren voor een factuur van een ambulance, omdat ik die zelf maar niet kreeg.
Ik heb de parkeerbedrijf (OPC) gemaild om meer informatie te vragen over de aard van de boete (blijkbaar schijf vergeten) , plaats en ook wanneer men mij heeft verwittigd. Ook of men mij de bewijsjes leveren over de aangetekende brieven, maar blijkbaar worden die dingen niet aangetekend opgestuurd en moet ik zo'n commercieel bedrijf maar op haar woord geloven.
Ik dacht sowieso dat als men voor de rechtbank moet komen, dat je via een aangetekend schrijven of deurwaarder op de hoogte wordt gesteld ?
Een 7 tal jaar geleden had ik ook zoiets voor met mijn allereerste verkeersboete. Er stond blijkbaar een boete open van +/-40 euro die ondertussen al was opgelopen tot 90€ of zo. Was het niet voor de wijkagent die mij verwittigde, had ik nooit geweten dat ik voor de rechtbank moest komen omdat ik blijkbaar weigerde (maar wat je niet weet...) die boete te betalen. Bleek dat ze heel de zwiek telkenmale naar het verkeerde adres stuurden waar ik al 10 jaar niet meer woonde en niet eens een auto had.
Ik begin enorm paranoïde te worden door die gebeurtenissen. Ik weet voor een feit dat ik niets heb ontvangen en begin echt schrik te krijgen dat zo'n zaken nog zullen voorkomen. Wat zou ik kunnen doen om toch in de toekomst op zijn minst zeker te zijn dat ik verwittigd zal worden in zo'n zaken ?