Zich onterecht uitgeven als lid van de Federale politie.

JanVates
Topic Starter

Zich onterecht uitgeven als lid van de Federale politie.

#1 , 09 apr 2013 19:42

In ons appartementsgebouw woont iemand die nogal wat problemen veroorzaakt. Regelmatig geeft hij zich uit als officier in het leger of 'van de federale politie'.

Ik meen dat dit illegaal is, en vroeg me af welke straf erop staat. Doen ze er effectief iets mee als je een klacht neerlegt?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 apr 2013 08:55

Op welke manier "geeft hij zich uit"? Maakt hij hierbij gebruik van valse documenten (valse politiekaart en dat soort dingen)?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

JanVates
Topic Starter

#3 , 14 apr 2013 17:52

Bij mijn buur éénmaal als de wijkagent op een gewoon blad papier, heel amateuristisch. Dat is inmiddels al een jaartje of zo geleden maar het papier bezit die buur wel nog. Tegen mij enkel mondeling als een vorm van intimidatie in een langslepend conflict.. Inmiddels heb ik het één en ander opgenomen zodat ik een bewijs heb. Als ik om een politiekaart vroeg was het dat dat niet kon want 'undercover' voor de gerechtelijke politie in Brussel, we wonen in een centrumstad in West-Vlaanderen.

De man is gekend bij de politiediensten. De waren er onlangs nog wegens het illegaal aftappen van electriciteit (4x) en hij zit trouwens nu al drie maanden zonder electriciteit.

Welke straf staat er op het zch onterecht uitgeven als politie? Iemand?

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 apr 2013 22:14

Hangt een beetje af van wat hij allemaal gedaan heeft.
Doe gewoon aangifte bij de politie van die feiten.
Het is uiteindelijk het parket die vervolgt en de rechtbank die beslist wat de straf zal zijn.

Terug naar “Archief”