Ik ben werkloos en wil mezelf zelfstandige maken maar weet n

Werklozer
Topic Starter

Ik ben werkloos en wil mezelf zelfstandige maken maar weet n

#1 , 26 apr 2013 18:14

Hallo,

Ik kom uit Duitsland en woont slechts enkele jaren hier, en kan geen werk vinden, en heb een idee dat ik me zelfstandig kan maken.

maar ik heb hulp voor de eerste 1-2 jaar noodig, maar weet niet of je deze hulp kunt krijgen van VDAB of RVA of een andere organisatie als werkloosheidsuitkeringen voor zelfstandige praktijk voor starthulp in de erste jaaren, is er iets mogelijk in belgium?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
patjebrussel

#2 , 26 apr 2013 18:18

Niets. Een buffer opbouwen. Mocht dit toch veranderd zijn, had ik dit ook graag geweten, ook of je opnieuw werkloos en uitkeringen kunt ontvangen na een zelfstandige periode, want die regels veranderen voortdurend.
Hoe is dat in Duitsland geregeld ? Puur uit interesse.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 apr 2013 22:20

Je moet dit even vragen bij de VDAB , maar in Gent is er startpunt en die begeleiden werklozen die zelfstandig worden, en hebben regelingen wat je uitkeringen betreft zodat je geen kapitaal hoeft te bezitten, hier een link als voorbeeld

http://www.depunt.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

patjebrussel

#4 , 27 apr 2013 07:06

Je moet dit even vragen bij de VDAB , maar in Gent is er startpunt en die begeleiden werklozen die zelfstandig worden, en hebben regelingen wat je uitkeringen betreft zodat je geen kapitaal hoeft te bezitten, hier een link als voorbeeld

http://www.depunt.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar hij vraagt het dus hier, daarom is het ook een forum en je mag altijd een quote vanop die website hier posten waar die regeling staat. Ik lees dat daar nergens, wel dat hun eigen bedrijvencentrum enorm duur is.

Je verliest je uitkering als je zelfstandige wil worden.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#5 , 27 apr 2013 08:33

Bij start punt is er een systeem dat je u werkloosheid niet onmiddellijk verliest, het eerste jaar doen zij je boekhouding en schrijven zij de facturen uit en van de winst word je werkloosheidsuitkering een deel afgetrokken en gaat er een deel naar een spaarpot die je krijgt als de zaak draait en op eigen benen kan staan.
In Gent is dit in de punt en men noemt het startpunt.
Kijk ik ga nu op de baan met mijn zoon en hij heeft in zo een situatie gezeten, en zal hem het juist eens vragen en dit is via de VDAB geregelt!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Archief”