Is mijn contract wel wettelijk?

Silke21
Topic Starter

Is mijn contract wel wettelijk?

#1 , 27 apr 2013 23:40

Hallo,

Ik huur een huisje op een prive camping, ik kan hier niet mijn adres zetten of niks, nu ga ik verhuizen en willen mijn huisbazen mij wat lappen, ik heb een opzegtermijn van 3 maand gedaan en eind mei loopt deze ook af, nu krijg ik een mail dat ik nog eens 2x huur moet betalen als boete omdat ik er vroeger uitga en dit mijn 2de jaar is dat ik huur. Is dit wel wettelijk? Ik mag hier nog niet eens mijn adres zetten, mogen hier zelfs niet wonen normaal??? Heb wel een contract getekend en daar heb ik het dus ook in de kleine lettertjes gelezen.. De mensen die ik dit uitleg zeggen dat dit niet wettelijk is en dat ik dit dus niet moet doen, maar wil ook niet in de problemen geraken! Kan iemand helpen?

Groetjes !

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 apr 2013 10:26

Uw contract valt bij mijn weten onder de gewone contractenregels van huur en verhuur.
Woninghuur is specifiek en biedt (vooral) de huurder een aantal extra waarborgen.
Ik geef hier de linken ...staat wel handelshuur maar het is het algemeen gedeelte dat u eens goed moet lezen.
Voor de rest wat staat er juist in uw huurcontract want dat geldt tussen de partijen ( u hebt getekend) als wet.
Uitzonderlijk 'kunnen' een aantal artikels onwettig zijn omdat ze geen gelijke berechtiging tussen huurder en verhuurder tot stand brengen.
Als voorbeeld u moet opzeggen dan moet de verhuurder dat ook op dezelfde wijze doen.
Normaal is het zo dat in uw contract zou kunnen dat het niet opzegbaar is of dat het opzegbaar is na x tijd of dat de opzeg x maanden voor vervaldatum moet gegeven worden.
Maar wat er juist instaat weet u alleen gezien wij uw contract niet kennen.

http://www.handelshuur.be/index.php?opt ... &Itemid=60" onclick="window.open(this.href);return false;
http://handelshuur.be/index.php?option= ... 3&Itemid=2" onclick="window.open(this.href);return false;

artemis

#3 , 29 apr 2013 11:38

Hebt u een contract hoofdbewoning? Waarschijnlijk niet. Indien geen contract hoofdbewoning dan hebt u een contract gemeen huurrecht waarin opzegvoorwaarden vrij overeen te komen zijn (zie contract) en waarvoor de huurwetgeving hoofdbewoning niet van toepassing is.

Reclame

Terug naar “Archief”