Momenteel zit ik in mijn laatste jaar rechten en moest recent voor de eerste keer iemand in gebreke stellen voor een herstelling aan mijn wagen.
Nu zou je denken dat na die jaren studies, zo'n brief schrijven zonder problemen zou verlopen, maar ik heb uren achter informatie zitten zoeken zodat ik alles wel juist had geschreven en mezelf zeker vrijwaarde van eventuele klachten. Ik heb de brief achteraf nog door een jurist laten nalezen.
Na de ingebrekestelling antwoord gekregen dat ik de wagen (tweedehands) mocht binnen brengen. De garagist heeft dan nog enkele zaken gezegd i.v.m. het contract (er was een jaar garantie op) en ik stond met mijn mond vol tanden. Ik wist niet wat ik kon zeggen om mijn gelijk te tonen.
Toen ik thuis kwam wist ik het dan weer wel...
Zelfs als ik contracten lees weet ik niet of de dingen die erin staan wel mogen of niet...
Mijn vraag is dus of dit beroep wel voor mij weggelegd is? Als advocaat moet je onmiddellijk gevatte replieken kunnen geven en je kunnen weren, wat ik dus duidelijk niet kan.
Uiteraard kan je met het diploma veel richtingen uit, maar als ik nu zelfs nog niet zeker ben als ik iets simpel als een ingebrekestelling schrijf en dus uren zit op te zoeken, vraag ik me toch serieus af of ik de juiste keuze heb gemaakt i.v.m. mijn studies?