Vrijgave

Strong
Topic Starter

Vrijgave

#1 , 30 apr 2013 02:00

Hallo,

Tijdens een onderzoek zijn mijn twee voertuigen (beiden buitenlandse voertuigen met buitenlands kenteken en papieren) in beslag genomen en kort daarop verbeurd verklaard door de onderzoeksrechter.
Ik ben onmiddellijk vrijgesproken voor de feiten in eerste aanleg en ben niet in beroep gegaan, ook het OM niet.

Iemand die in het zelfde dossier zat, is wel tot cassatie gegaan en ook vrijgesproken, hij is niet de eigenaar van de voertuigen, dit heeft de rechter goed gezien.
Maar het OM heeft omdat cassatie het vonnis nog zou kunnen verwerpen mijn voertuigen gewoon nog langer in beslag gehouden.

We zijn inmiddels 5 jaar later, 1 jaar zelfs na de uitspraak van cassatie.

Er is dus 1 jaar verstreken sinds het vonnis in hoger beroep is bevestigd en door cassatie niet is verworpen.

Ondanks meerdere schrijven van mijn advocaat aan het OM heb ik nog geen geld gezien van een blijkbaar wel meteen na de inbeslagname verkocht voertuig.

Ik heb nu wel één van de voertuigen terug, van buiten in zeer goede staat maar met een enorm waardeverlies en met een motor en bewegende delen die 5 jaar niet in beweging zijn geweest.

Dit kan toch niet normaal zijn? Kan ik hier iets tegen doen? Waar kan ik hier mijn beklag over doen? Mag het OM zomaar een jaar na cassatie mijn eigendom of geld vasthouden?

Dank u voor uw antwoorden.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Strong
Topic Starter

#2 , 02 mei 2013 14:20

Niemand?

Reclame

Terug naar “Archief”