Boete de lijn - ingetrokken Buzzy Pass

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

Re: Boete de lijn - ingetrokken Buzzy Pass

#16 , 03 mei 2013 11:50

Het feit dat ze dat bij de lijn niet vermelden, vond hij wel niet kunnen.
Op zich staat het wel vermeld op de website van De Lijn. Moest ik in uw plaats geweest zijn, ik had vrijwel onmiddellijk het duplicaat gaan aanvragen. OK, dat de verbalisant van de Lijn dit niet vermeld, kan een persoonlijke fout zijn van die persoon, maar dat je niet ingelicht bent dat je een duplicaat kan aanvragen, is niet 100% waar. Na het lezen van uw vraag had ik toch vrij snel op de website van de Lijn gevonden hoe je aan een duplicaat kon geraken, dus als ik dit kan vinden, zou jij dit ook moeten kunnen vinden, niet?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bartvdv

#17 , 03 mei 2013 13:30

Toch vreemd dat je zomaar een duplicaat kan aanvragen voor een in beslag genomen abonnement (afgenomen wegens misbruik). Dat is toch hetzelfde als je rijbewijs afgenomen zien en snel nog een duplicaat aanvragen wegens verlies. Er klopt toch iets niet.

Gebruiker21

#18 , 03 mei 2013 13:37

Toch vreemd dat je zomaar een duplicaat kan aanvragen voor een in beslag genomen abonnement (afgenomen wegens misbruik). Dat is toch hetzelfde als je rijbewijs afgenomen zien en snel nog een duplicaat aanvragen wegens verlies. Er klopt toch iets niet.
Verkeerde vergelijking. Het is niet de eigenaar van het abonnement dat het misbruikt heeft! Het is een ander persoon (in dit geval wel een familielid, maar dit speelt verder geen rol) die het abonnement misbruikt heeft (en min of meer "gestolen" heeft van de eigenaar). Als iemand mijn rijbewijs steelt (of ik raak het gewoon kwijt) kan ik ook een duplicaat gaan aanvragen. Geen enkel probleem.

Stel dat een wildvreemde mijn abonnement steelt, hiermee op de bus stapt en betrapt wordt. Moet ik daarvoor boeten? Dat de "wildvreemde" beboet wordt en het abonnement afgenomen van deze persoon, daar kan ik inkomen, maar waarom zou ik geen recht hebben op een duplicaat van mijn eigen abonnement?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Oude Belg

#19 , 03 mei 2013 13:39

Soms wel. Rijbewijs ingetrokken in Nederland : duplicaat aanvragen met als reden : ingetrokken in het buitenland.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Franciscus

#20 , 03 mei 2013 14:33

Dat kan nu nog maar zou binnenkort eveneens onmogelijk zijn.

Terug naar “Archief”