Betekening vonnis

Lientje88
Topic Starter

Betekening vonnis

#1 , 15 mei 2013 14:13

Geachte,

Er is een vonnis aangekomen dat is afgetekend door een familie lid, maar deze persoon heeft het vonnis achter gehouden, nu (jaren later) hebben we een brief ontvangen om onmiddelijke betalen en extra deurwaarders kosten, daarvoor is alles geregd.
Mijn vraag hierover is: "Kan ik degene die het vonnis in ontvangst heeft genomen en achter gehouden heeft, iets ten laste leggen? Is dit strafbaar,"
Kan u mij aub helpen?

Met vriendelijke

groeten Lien

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 15 mei 2013 15:09

Tuurlijk is dit strafbaar. De persoon die het vonnis heeft achtergehouden, was dit vonnis ook aan hem/haar gericht? Anders heeft de postbode of deurwaarder ook een fout gemaakt.

Lientje88
Topic Starter

#3 , 15 mei 2013 15:21

Nee het was aan mijn vriend gericht en zijn zus heeft het achtergehouden zijn domicilie stond daar nog omdat we nog niet samen woonde, nu wonen we samen en is zijn adres gewijzigd en nu komen de vonnis ineens wel aan! het probleem is hoe kunnen we dat aantonen dat hij werken was en niets heeft ontvangen? raad?

Reclame

Turaki

#4 , 15 mei 2013 15:27

Zijn zus heeft toch moeten aftekenen? Klacht indienen voor schriftvervalsing. Hiermee de extra kosten terugvorderen van uw zus, en ook klacht indienen bij de verantwoordelijke voor aflevering.

bartvdv

#5 , 15 mei 2013 15:40

En dan maar bewijzen dat de zus het vonnis heeft achtergehouden; hoe ga je dat doen ? En als er een vonnis is, dan is er toch ook een rechtzaak geweest...

Lientje88
Topic Starter

#6 , 15 mei 2013 16:00

inderdaad er zijn rechtzaken geweest, maar het spijtig hiervan is dat alles per post word medegedeeld en vermits de postbode en deurwaarders door de dag komen, had hij daar geen controle over en is hij altijd voorgelogen dat alles in orde was, zijn mama regelde alles zogezegd voor hem... ging alles betalen wat binnen kwam want zij had zijn bankkaart omdat hij een beetje te lui was zijn zaken zelf te regelen met gevolg alle maanden bankrekening leeg en nu blijkbaar een berg schulden.

mava105
Juridisch actief: Nee

#7 , 15 mei 2013 16:03

Hij was dan ook blijkbaar te lui om zijn rekeninguittreksels na te kijken., en zit nu met de gebakken peren.
Ik denk dat je na al die jaren, ermee zult moeten mee leren leven

scorpioen

#8 , 15 mei 2013 18:16

Gerechtelijk Wetboek Art. 35.
Indien de betekening niet aan de persoon kan worden gedaan, geschiedt zij aan de woonplaats of, bij gebreke van een woonplaats, aan de verblijfplaats van de geadresseerde en, voor een rechtspersoon, aan de maatschappelijke of de administratieve zetel.
Het afschrift van de akte wordt ter hand gesteld aan een bloedverwante, aanverwante, dienstbode of aangestelde van de geadresseerde.
Afgifte aan de zus lijkt mij dus rechtsgeldig te zijn. De zus moet deze akte wel doorgeven, zoniet begaat ze een fout. Maar hoe ga je bewijzen dat ze dit niet gedaan heeft? De zus kan toch moeilijk een ontvangstbewijs vragen als ze dit afgeeft. En dan blijft nog het bewijs van de schade. Welke schade heeft men geleden?

Lientje88
Topic Starter

#9 , 16 mei 2013 11:33

Als ik gewoon op de man af vraag via facebook waarom ze dat heeft achtergehouden en nooit niks heeft gezegd! Heb ik dan een bewijs dat geldig is?

scorpioen

#10 , 16 mei 2013 11:35

De rechtbank kan het antwoord dat de zus zou geven als een geldig bewijs aanvaarden.

Terug naar “Archief”