Compensatie werkzaamheden

LGD
Topic Starter

Compensatie werkzaamheden

#1 , 13 jun 2013 14:03

Goeie dag,

Bij deze schets ik kort de situatie, gevolgd door mijn vraag.

Ik woon op een dakappartement, en voor de komende week en 1/2 zullen er terras-werkzaamheden zijn aan de drie dakappartementen die er zijn. Deze morgen verleende ik de arbeiders doorgang tot de terrassen via mijn appartement. Mijn appartement is dus doorgang geworden om het de arbeiders gemakkelijker en praktischer te maken (en tijd en kost te laten besparen) tijdens het herstellen van alle terrassen. Volgens één van deze arbeiders zou ik de syndicus om een financiële compensatie kunnen vragen, wegens het feit dat ik de werkzaamheden behoorlijk vergemakkelijk, door een praktische doorgang te verlenen. Het is ook zo dat mijn appartement er natuurlijk niet properder op wordt door de passage van de werklieden.

Klopt het dat ik een compensatie kan vragen voor dit?

Mvg,

LGD

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 13 jun 2013 14:28

Ja, vragen staat vrij. Compensatie is echter niet verplicht, dus verwacht u aan een weigering. U had het echter wel beter gevraagd voor de start van de werken, zo stond u sterker.

LGD
Topic Starter

#3 , 13 jun 2013 16:33

Turaki,

Bedankt voor uw reactie. Ik bel morgen de syndicus op, die zijn verantwoordelijk voor de werkzaamheden dus. We zullen zien.. :)

Nog een fijne dag verder!

Mvg,

LGD

Reclame

roharro
Juridisch actief: Ja

#4 , 13 jun 2013 16:58

De syndicus gaat dit zeker niet zelf betalen. Meestal staat in de basisakte dat men dit moet gedogen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Archief”