opzeggen verzekering omnium

dzjani
Topic Starter

opzeggen verzekering omnium

#1 , 19 jun 2013 07:21

Via een nieuwe makelaar lieten wij onze omniumverzekering van onze auto opzeggen.
Wij deden dit volgens de regels van de kunst.
Enige tijd geleden merkte ik op dat er nog steeds een maandelijks bedrag werd gevorderd door
de verzekeringsmaatschappij.
Onze nieuwe makelaar nam contact op met onze vorige makelaar en na veel vijven en zessen
zei deze laatste dat de opzeg inderdaad correct was gebeurd.

De clou is nu echter dat ondanks onze geldige opzeg de verzekeringsmaatschappij nog steeds de vraag
tot betaling bleef richten tot onze bank en dat het bedrag van onze rekening ging.

De verzekeringsmakelaar beschouwt het feit dat wij dit niet gezien hadden als een "nieuw contract".
Ik zou denken : nieuw contract - nieuw domicilieringsmandaat enz...
Kan dit zo maar ? Want dit zijn voor mij althans echte maffiapraktijken.

alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 jun 2013 12:32

In uw bank of via PC banking kan je die domiciliering toch stopzetten.

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 19 jun 2013 13:34

In uw bank of via PC banking kan je die domiciliering toch stopzetten.
Behalve indien het een Europese domiciliering is (nu meestal zo): dan kan dat enkel met instemming van de begunstigde van de domiciliëring.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

bartvdv

#4 , 19 jun 2013 13:40

Ombudsdienst verzekeringen contacteren.

VDG2

#5 , 19 jun 2013 13:51

Heeft u een bewijs van uw opzeg? Indien ja, contacteer de verzekeringsmaatschappij eerst zelf eens alvorens u zich richt tot de ombudsman. Als u een bewijs heeft zou dat het probleem toch oplossen me dunkt indien u dit kan voorleggen aan de maatschappij.

Terug naar “Archief”