alimentatie na 26 jaar

woensdag
Topic Starter

alimentatie na 26 jaar

#1 , 20 jun 2013 07:13

De dochter uit eerste huwelijk van mijn man was in juli vorig jaar afgestudeerd . ze was toen 25 . we hebben de alimentatie verder betaald tot en met mei dit jaar . Sindsdien ( juli 2012) heeft ze van korte jobjes geleefd om daarnaast te kunnen beeldhouwen ( afgestudeerd Beeldende Kunst) , wat niets opbrengt , maar ze vindt geld niet belangrijk . Gezien ze MISSCHIEN in september nog een lerarenopleiding wil beginnen , zegt de ex van mijn man dat we tot september de alimentatie moeten voortbetalen (want de dochter heeft het nodig) , en als ze de opleiding doet , nog eens 2 jaar betalen . Ze werd in januari 26 , en er bestaan lerarenopleidingen deeltijds . Moeten wij betalen ? ( het gaat er niet over dat we niet willen steunen , maar over de wettelijke eis die zijn ex stelt ) .

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg

#2 , 20 jun 2013 12:24

Ze is afgestudeerd en kan dus gaan werken. U moet dus geen alimentatie meer betalen. Beeldhouwen is, dacht ik, géén knelpuntberoep, maar daarvoor heeft ze zelf gekozen.
“Art.203.§ 1. De ouders dienen naar evenredigheid van hun middelen te zorgen voor de huisvesting, het levensonderhoud, de gezondheid, het toezicht, de opvoeding, de opleiding en de ontplooiing van hun kinderen. Indien de opleiding niet voltooid is, loopt de verplichting door na de meerderjarigheid van het kind...”(Burgerlijk Wetboek=B.W.).
De opleiding is voltooid. Einde.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 jun 2013 12:29

Ook eens lezen
http://www.alimentatie-online.be/?cat=1&f=9&page=info" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

eylis

#4 , 20 jun 2013 12:36

Bovendien is de pedagogische graad (vroeger heette dat C-diplima) die aansluit bij een reeds behaald diploma georganiseerd in half-time verband. Vaak dus: weekendsessies én/of avonden in de week.
Ga je eens bevragen bij een onderwijscentrum die de aanvullende pedagogische diploma's organiseert; De studenten die dat volgen, werken bijna allemaal...

Het zal stilaan welletjes zijn... 26 jaar. en daarna? nog van plan te doctoreren ook nog?
Vader heeft ruimschoots in zijn plichten voorzien.

woensdag
Topic Starter

#5 , 20 jun 2013 18:59

bedankt voor de reacties . even nog :als ze Beeldhouwster als zelfstandig beroep heeft maar nog ''niet voldoende inkomen'' heeft , kan ze dan toch geen aanspraak doen op alimentatie ?

Terug naar “Archief”