wettelijke garantie bij aankoop iPhone op factuur (BVBA)

kvelkeneers
Topic Starter
Berichten: 1

wettelijke garantie bij aankoop iPhone op factuur (BVBA)

#1 , 21 jun 2013 15:04

Hallo

Op 16/05/2013 deed ik mijn iPhone binnen in een Apple store voor een reparatie. Het toestel werd gekocht op 23/03/2012 op naam van een BVBA.
Een week later kreeg ik een offerte van 369€ voor de kosten voor de reparatie.
Ik ging hier niet mee akkoord omdat men mij bij het inleveren van de telefoon zei dat hij nog onder garantie was (ik had het aankoopbewijs bij).
Apple weigert nu om de telefoon te herstellen. Ik kreeg de boodschap mee dat indien je een iPhone op factuur (BVBA) koopt, de wettelijke termijn van 2j vervalt en wordt teruggebracht op 1j.
Is dit correct? Zijn er dan uitzonderingen voor BVBA's? Ik lees net in de kranten dat Apple zijn policy heeft moeten aanpassen en de wettelijke termijn van 2j moet toepassen.
Bedankt om dit uit te klaren en me wat tips te geven zodat ik alsnog mijn telefoon onder garantie kan laten herstellen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 39720
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 jun 2013 15:12

Consumentenbescherming.
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;

Als firma is men GEEN consument.

Dus enkel de garantie zoals voorzien in overeenkomst (tussen firma één en firma twee).

snellemichiel
Berichten: 193

#3 , 21 jun 2013 15:46

B2C garantie en B2B garantie is niet hetzelfde.
Lees de link van Fransiscus eens grondig! :)

Reclame

Terug naar “Archief”