prodeo verwacht 250 euro cash i.v.m. deurwaarder kosten

tashaXX
Topic Starter

prodeo verwacht 250 euro cash i.v.m. deurwaarder kosten

#1 , 22 jun 2013 15:45

echter, ik leef van een bestaansminimum en na het betalen van mijn basiskosten leef ik van circa 180 euro per maand. in het gunstigste geval bij terugbetaling bepaalde medicatie loopt dit soms op tot circa 250 euro te besteden oftewel bij lange na niet haalbaar de laatste week van de maand 250 op te hoesten. Mijn saldo bedraagt momenteel minder dan 20 cent.
de kosten dienen om via de deurwaarder in verstek te gaan nadat wij enige tijd geleden een vonnis hebben gekregen.

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 jun 2013 15:47

Voor die kosten kan je pro deo advocaat gratis rechtsbijstand aanvragen bij de rechtbank.

tashaXX
Topic Starter

#3 , 22 jun 2013 16:51

Wel, dit is hoe pro deo het mij letterlijk heeft verwoord:

Van uitstel kan hier geen sprake zijn omdat het een dwingende termijn betreft, ook een procedurefout is niet aan de orde. Indien we te laat zijn met het aantekenen van verzet, wordt het vonnis van de Vrederechter definitief en zal U Uw woonst moeten verlaten alsook de huurachterstal moeten betalen, zoniet komt zal er gedwongen uitgevoerd worden.

Wat de prijzen van de gerechtsdeurwaarder betreft, worden die bepaalt in functie van de omvang van de zaak en zullen deze dus overal dezelfde zijn. Ik heb mij vanmorgen nog geïnformeerd en de kostprijs voor uw verzetsakte bedraagt 250,00 euro.

Indien U mij dit bedrag volgende week niet kan bezorgen, alsook niet naar mij kantoor kan komen om het ontwerp van verzetsakte te bespreken en te ondertekenen, dan ben ik in de onmogelijkheid om tijdig uw verzetsakte te laten betekenen en draagt U daar de volledige verantwoordelijkheid voor.

Reclame

scorpioen

#4 , 22 jun 2013 21:43

Het bekomen van gratis rechtsbijstand gaat zeer snel. Het is een formaliteit. Als reeds een pro deo advocaat werd aangesteld wordt de gratis rechtsbijstand quasi automatisch toegestaan.
Indien nodig kan dit zelfs binnen de 24 uur geregeld zijn met een verzoekschrift bij de voorzitter op grond van hoogdringendheid.
Ik weet niet hoeveel tijd u nog hebt om verzet aan te tekenen, maar ga anders maandag naar de stafhouder van die pro deo advocaat.

tashaXX
Topic Starter

#5 , 24 jun 2013 11:50

Ik ontvang zojuist een bericht van prodeo dat ze me nog steeds met het bedrag verwacht en dit terwijl ik gisteren avond van de arts opgelegd kreeg niets te mogen doen omdat ik zowel sinusitis als uitputting vertoon. En na buiten dit forum me te hebben geinformeerd in de vriendenkring bij iemand die deurwaarder is bleek de uitleg dat iemand in mijn situatie perfect recht heeft op een prodeo deurwaarder en dit verloop valt samen en in dezelfde ruimte als waar de prodeo advocaten toegewezen zouden worden en het bedrag zou inderdaad buiten mij om afgehandeld kunnen worden bijgevolg zouden max circa 100 euro prodeo deurwaarder kosten vereist zijn. Wat te doen ? ik doe er dagelijks uur of vier over om 1 straat naar huis te kunnen v d spastische darmen, braken, omvallen, bloedingen, aften, schimmelinfecties, bonkende lymfeklieren, sterretjes te zien, wijde pupillen, beven, benen vol vijftiental bloeduitstortingen,.. zelfs cortisone opdrijven kan me niet van de toenemende materiaal allergie verlossen. Ik ben bang dat er straks ongelukken gebeuren en mag medisch advies niet zomaar negeren. Ook morgen 250 euro op tafel leggen ben ik volgens mij zelfs mee in de fout dan kan OCMW me verwijten dat ik zomaar aan dat bedrag ben geraakt en ik weet ook niet eens hoe ik er aan zou kunnen raken. Vervoer is al moeilijk genoeg normaal verloopt dit via het ziekenfonds die aanvraagprocedure voor ambulancerit Aarschot regelt.

tashaXX
Topic Starter

#6 , 24 jun 2013 11:54

Bij gebreke van betaling (op het juiste moment) kan er niet tijdig verzet worden aangetekend, noemt ze.

tashaXX
Topic Starter

#7 , 24 jun 2013 11:55

Het bekomen van gratis rechtsbijstand gaat zeer snel. Het is een formaliteit. Als reeds een pro deo advocaat werd aangesteld wordt de gratis rechtsbijstand quasi automatisch toegestaan.
Indien nodig kan dit zelfs binnen de 24 uur geregeld zijn met een verzoekschrift bij de voorzitter op grond van hoogdringendheid.
Ik weet niet hoeveel tijd u nog hebt om verzet aan te tekenen, maar ga anders maandag naar de stafhouder van die pro deo advocaat.
Hoe kan ik de genoemde personen bereiken ? De stafhouder van mijn prodeo en hoe de voorzitter ? Hartelijk dank.

scorpioen

#8 , 24 jun 2013 12:35

De balies hebben een website die altijd de naam van het gerechtelijk arrondissement is
bijvoorbeeld: http://www.balieantwerpen.be;" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.baliegent.be" onclick="window.open(this.href);return false; enz.

Het verzoekschrift moet ondertekend zijn door uw advocaat. Ik heb dit enkel meegedeeld om aan te tonen dat tijdsgebrek in principe geen reden kan zijn om geen gratis rechtsbijstand (voor de kosten akte van verzet) te bekomen.

tashaXX
Topic Starter

#9 , 24 jun 2013 14:01

en als ik op dokterbevel rust moet houden dat telt nergens voor zeker? onze deadline ligt over tien dagen en het is een enorme reis die me morgen voor de boeg ligt maar er wordt me gezegd dat ik anders alle verantwoordelijkheden draag als ik er niet raak en als ik het bedrag niet kan neerleggen.

scorpioen

#10 , 24 jun 2013 14:43

Rust op doktersbevel zal je niet veel helpen vrees ik.

Heb je al aan je pro deo advocaat gevraagd waarom hij geen gratis rechtsbijstand aanvraagt? Als je nog tien dagen hebt kan dat zeker geen probleem zijn.

tashaXX
Topic Starter

#11 , 24 jun 2013 15:31

we zijn nu overeen gekomen dat ik morgen zonder het bedrag naar de consultatie hoef. heeft namelijk tijdig iets ingediend maar als die bevestiging er do. niet is dat het bedrag daarmee geregeld is ga ik het do. of vr. mss nog toch moeten geven.

Kali

#12 , 24 jun 2013 15:39

Dit laatste klopt, we zijn de week voor de gerechtelijke vakantie, meestal worden verzoeken rechtsbijstand slechts 1 x per week goedgekeurd.

tashaXX
Topic Starter

#13 , 24 jun 2013 15:45

Bedankt voor deze toelichting, Kali !

Terug naar “Archief”