geen offerte, geen factuur

sparkling
Topic Starter

geen offerte, geen factuur

#1 , 01 jul 2013 16:14

Hallo,

Ik heb iemand een herstelling laten doen aan mijn huis. Deze heeft geen offerte gegeven (enkel telefonisch contact) en nu wacht ik de factuur af.
Ik heb de betaling wel al gedaan. Volgens mij wil hij het gewoon als in het zwart beschouwen...maar ik niet.

Wat er aan te doen?

Grt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 jul 2013 16:53

Het is vandaag nog maar den eersten van de maand, er zijn firma's die maar éénmaal facturen maakt per maand zoals ik vroeger, ik zorgde dat iedereen tegen den vijfde van de maand zijn facturen had, om als zo nog hun BTW aangiften konden doen.

En sprankling als je een particulier bent, en je krijgt een factuur dan weet je toch nog niet als het zwart was of wit, schrijft hij de factuur in of niet daar zal jij nooit zicht op hebben !
Als je een BTW plichtige bent dan ligt de zaak natuurlijk anders.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jef 007

#3 , 01 jul 2013 17:13

wettelijk gezien dient een factuur opgesteld te zijn tegen uiterlijk de vijfde werkdag van de maand volgend op de dienst of het werk

Reclame

Gebruiker21

#4 , 02 jul 2013 09:27

Enkel opgesteld? Of ook verstuurd? Je kan de factuur wel "opstellen" voor die vijfde werkdag, en dan maanden laten liggen voor je ze opstuurt. Wie gaat dan controleren of deze niet geantidateerd is?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

denlowie

#5 , 02 jul 2013 11:50

Enkel opgesteld? Of ook verstuurd? Je kan de factuur wel "opstellen" voor die vijfde werkdag, en dan maanden laten liggen voor je ze opstuurt. Wie gaat dan controleren of deze niet geantidateerd is?

Normaal moet een BTW plichtige toch al zijn facturen van zijn leveranciers hebben voor de 10 de van de maand, want hij zelf moet zijn BTW aangifte doen ten laatste op 20 ste van de maand, met uitzondering in de zomer, dan is de uiterste datum voor indiening 9 augustus 2013 in plaats van 20 juli 2013 .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Archief”