- ik werk als zelfstandige in kinderdagverblijf
- kinderdagverblijf sluit
- opzegbrief reeds gehad
de eigenaar van het pand ( niets te maken met het kinderdagverblijf zelf )
verantwoordelijke kinderdagverblijf stopt ermee
ik wil een eigen kinderdagverblijf starten en de werknemers meenemen, alsook de ouders van de kinderen ervan op de hoogte brengen dat ik een kinderdagverblijf start en er dus een mogelijkheid is om mee te gaan.
kan de eigenaar van het pand waar het kinderdagverblijf nu gelegen is mij iets maken?
hij beweert namelijk dat ik dit niet zomaar kan doen en dat hij bij mij de achterstallige schuld van de verantwoordelijke van de creche kan komen verhalen.
Kan dit effectief? hij heeft niets te maken met de contracten die nu lopende zijn.
En wat hebt u te maken met de juridische structuur van het kinderdagverblijf?
Wat was deze structuur vzw, nv, vof.......?.
Had u rechtstreeks een overeenkomst met de eigenaar van het pand?
Ik heb niets met de eigenaar van het pand te zien.
Ik was er zelfstandig onthaalouder in dienst van de verantwoordelijke
het kinderdagverblijf is een eenmanszaak.
De eigenares van het kinderdagverblijf heeft achterstallige huur bij de eigenaar van het pand. hij beweert dat als ik een kinderdagverblijf begin hij dat geld bij mij kan komen halen.
Trouwens zelfs als u de adressenlijst/ werknemers zou overnemen is dat een overeenkomst tussen de verantwoordelijke en u maar niet met de eigenaar van het pand.
Ik vermoed dat de werknemers worden ontslagen door het kinderdagverblijf?
waar hij vooral op doelt is dat ik de ouders van de kinderen wil meedelen dat ik een kinderdagverblijf start, hij zegt dat ik dan moet betalen voor
de contracten maar hij heeft niets met die contracten te maken, plus de ouders krijgen hun opzegbrief.
de werknemers hebben hun opzeg al gekregen, eind september is het gedaan, ik begin in oktober.
de ouders krijgen eind juli hun opzeg.
Heeft geen poot om op te staan. U bent voor hem een derde partij die tgo hem geen enkele verplichting heeft.
Mocht hij u persoonlijk (blijven) lastig vallen ... vertel hem dan maar dat lastig vallen een strafbaar feit is stalkiing.
Art 442 bis strafwetboek. Het betreft een klachtmisdrijf ..u moet expliciet in uw verklaring vermelden dat u vervolging wenst.
Laatst gewijzigd door Franciscus op 28 jun 2013 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Zou u dat kinderdagverblijf op hetzelfde adres uitbaten, of ergens anders beginnen; in een ander gebouw dus.
Als het adres hetzelfde is, zou hij kunnen denken dat je het kinderdagverblijf gewoon hebt overgenomen, en dan zijn de schulden mogelijks wel verschuldigd.
Ik denk dat zij als zelfstandig onthaal houder in "onderaanneming" van de verantwoordelijke van het kinderdagverblijf werkt (geen idee hoe dit zit met schijnzelfstandigheid?). Als de contracten over de huur van het gebouw enkel tussen de verantwoordelijke en de eigenaar afgesloten zijn, heeft de eigenaar idd geen enkele reden om zich te richten tot de topic starter. Of topic starter de ouders informeert of niet, daar heeft de eigenaar geen zaken mee.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!
het is inderdaad zo dat ik nu werk voor het kinderdagverblijf.
het is niet mijn kinderdagverblijf en niet mijn pand.
de creche stopt, ik heb mijn opzeg gekregen en wil een eigen kinderdagverblijf opstarten in een ander pand en zou dus ook wel de ouders willen meenemen.
het gaat hier dus niet over een overname, het kinderdagverblijf dat ik wil starten heeft een andere naam en andere contracten dan nu.
Zoals we hier vermoedden dus. Geen enkel probleem voor u. Laat de eigenaar van het pand maar dreigen. Vraag hem langs uw neus weg eens welk contract u met hem heeft en of hij dat kan voorleggen.
Laatst gewijzigd door Gebruiker21 op 04 jul 2013 08:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!
En dat hij moet stoppen met u lastig te vallen ( mocht dat zo zijn).
Schrijven, belle, aanspreken ...u noemt het maar .... dat 'kan' beschouwd worden als stalking.