Hallo iedereen,
Even heel kort, gisteren krijg ik een brief in de bus van een advocaatbureau waarin staat dat ik binnen de 8 dagen 8700 euro moet betalen of de auto (die ik al reeds 3,5 jaar niet meer heb) wordt teruggevorderd.
Ik heb deze 2dehands auto in 2008 gekregen als geschenk voor mijn kerst en nieuwjaar van mijn stiefvader en moeder. De aankoopfactuur staat wel op zijn naam (ik had toen nog niet eens een rijbewijs). Hij heeft er nooit een meter mee gereden, ik heb hem laten ophalen bij de handelaar en heb er nadien 2 jaar mee gereden. Er is mondeling duidelijk gezegd dat het een geschenk was, en niet de bedoeling dat ik deze moest terugbetalen (mijn zus had namelijk ook een splinternieuwe auto gekregen die 4 keer duurder was). Toen is de auto 's nachts aangereden met vluchtmisdrijf en werd perte totale verklaard. Toen heb ik het wrak verkocht voor 3600 euro en een nieuwe auto gekocht.
Nu zijn mijn stiefvader en moeder gescheiden en krijg ik plots deze brief in de bus, ik kan deze 8700 euro helemaal niet betalen en de auto heb ik ook niet meer. Indien ik niets doe wordt dit binnen 8 dagen doorgestuurd naar de rechtbank.
Ik heb nooit, maar dan ook nooit zelfs maar een ruzie gehad met mijn stiefvader. Nu heb ik het gevoel dat hij zich via mij probeert te wraken op mijn moeder, dit voelt voor mij echt aan als een schok.
Wat moet ik nu doen? Moet ik nu alles wat ik heb verkopen om die 8700 te sprokkelen?
Moet ik niets doen?
Moet ik een advocaat zoeken?
Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt en ik ben eigenlijk heel erg aangedaan door deze feiten.
Gelieve mij verder te helpen… Dank bij voorbaat!