Anderhalf jaar geleden hebben wij 90 elektronische dienstencheques aangekocht, zodat wij wat hulp hadden in het huishouden.
Omdat wij in september 2012, het niet meer georganiseerd kregen om deze dienstenhulp te laten komen, hebben wij het contract stopgezet.
Nu blijkt, dat de hulp vergeten was om 9 gepresteerde uren door te bellen. Ze doet dit 3 maanden later (17 december 2012).
Hierdoor leek het begin december voor ons, dat wij nog dienstencheques over hadden, die in maart 2013 zouden vervallen.
Omdat wij deze dienstencheques allemaal voor de vervaldatum willen opgebruiken, vragen wij aan een andere organisatie om iemand te sturen
voor deze 9 uur. Allemaal goed en wel, totdat ik 2 maand geleden telefoon krijg van deze laatste organisatie. De diensten zijn nog altijd niet betaald
omdat deze naar de eerste organisatie gegaan zijn.
De RVA zegt dat wij zelf verantwoordelijk zijn voor de administratie van deze cheques en dat de diensten toch gelegeverd zijn. Terwijl je er toch vanuit mag gaan dat het beeld dat je krijgt van de
site sodexo, een juist beeld moet geven?
Bovendien zegt: het koninklijk besluit van 12 december 2001 betreffende de dienstencheques; dat:
"De onderneming verbindt zich ertoe om de registratie van de dienstencheque-activiteiten op dergerlijke wijze te organiseren dat het mogelijk is exact na te gaan wat het verband is tussen de maandelijkse prestaties van elke individuele dienstencheque-werknemer, de gebruiker en de overeenkomstige dienstencheques."
Ik weet het niet meer.....
Bedankt bij voorbaat