opstijgend vocht na renovatiewerken

janbostoen
Topic Starter

opstijgend vocht na renovatiewerken

#1 , 09 jul 2013 11:12

Een drietal jaren geleden heb ik een gebouw laten renoveren in het kader van een huurrenovatiecontract. De sociale verhuur maatschappij was bouwheer, een inschakelbedrijf dat nauw met hen samenwerkt was aannemer en ik de financier. Nu blijkt dat in een woning problemen zijn met opstijgwend vocht. Het pleisterwerk moet worden afgekapt, de muren geinjecteerd, de keuken opnieuw ingericht, de schilderwerken opnieuw uitgevoerd en de huurder moet worden geherhuisvest. De verzekeringsmaatschappij komt niet tussen daar opstijgend vocht en de daardoor veroorzaakte gevolgschaden niet gedekt zijn door de polis. Het vochtprobleem wordt veroorzaakt door opstijgend grondwater in de kelder. Volgens hen ben ik als eigenaar aansprakelijk en moet ik opdraaien voor alle kosten. Nu waren er voor de renovatie reeds problemen met opstijgend grondwater in de kelder en bladerde het behangpapier van de muren doordat ze vochtig waren. Kan ik de sociale verhuurmaatschappij of de aannemer in gebreke stellen en hoe doe ik dat het best?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 jul 2013 12:20

Als eigenaar blijf jij natuurlijk verantwoordelijk voor de schade.
Werd er een architect aangesteld voor opvolging van de werken?
Als de sporen reeds voor aanvang van de werken zichtbaar waren, waarom werd er toen niets aan gedaan?
Indien de injecteren van de muren toen werd uitgesteld wegens de kostprijs, zal je nu de gevolgen moeten dragen.
Een verzekering komt nooit tussen in onderhoudskosten van een pand.

Reclame

Terug naar “Archief”