Hi
Sinds wij een jaar geleden onze bouwvergunning aangevraagd hebben, worden wij gepest door de buren (beide kanten).
We hebben een bel etage (net als alle buren) en een van de kortste huizen van de straat. De bouwlijn lag toen we het huis kochten 5m verder dan onze achtergevel, en wij hebben toen (4 jaar geleden) grote verbouwingen gedaan met het oog op een uitbouw van de onderste twee verdiepingen. De buren waren hier ook van op de hoogte.
Maar sinds we de bouwvergunning hebben ingediend (voor 3 meter, in noordgerichte tuinen, dus we nemen geen zon weg ofzo) hebben ze al beroep ingediend bij het district, de gemeente en nu gaan ze naar het gewest. Als ze daar niet winnen zullen ze naar de rechter stappen. En dat telkens met dezelfde argumenten die dus al 2 keer weerlegd werden (en niets waard zijn - zon verliezen op een gevel die geen zon krijgt is niet echt mogelijk).
Nu, dat tot daar toe (al betekenen de vertragingen wel dat we geen aparte slaapkamer hebben voor het tweede kindje dat nu onderweg is, en dat eventuele werken kunnen plaats vinden wanneer ik met een pasgeboren kind thuis zit etc etc). Maar sindsdien hebben ze ook:
- ons hek kapot geknipt (de buurvrouw was haar 11 jarige dochter hiertoe aan het aanzetten!). Toen ik er iets van zei is de buurvrouw uitgebroken in een scheldtirade
- de politie gebeld over een oogje dat in de gemeenschappelijke muur zit. Dat oogje zat er al een jaar, en is aangebracht met mondelinge toestemming EN terwijl de buren er op stonden te kijken
- Een aangetekend schrijven gestuurd over een oogje dat in de gemeenschappelijke muur met de andere buur zit, en dat er al zat van de vorige eigenaars. De buren konden dat oogje trouwens enkel zien door over hun terras te gaan hangen en echt moeite te doen om naar onze gevel te kijken
- Proberen 'inbreken' op mijn facebook (profiel van de 11 jarige dochter gebruikt, heb ik enkel ontdekt omdat ze een friend request gestuurd hadden en die meteen ingetrokken. Ongetwijfeld omdat mijn privacy instellingen te hoog staan om iets te kunnen zien)
- Maken nu extra lawaai 's avonds waardoor onze dochter regelmatig wakker wordt (en uren aan een stuk begint te huilen)
- Auto expres voor de oprit parkeren
- Etc etc
Kortom. Het wordt hier onleefbaar. Alles wat we doen wordt in het oog gehouden (ene buur is altijd thuis) en aan elkaar doorgegeven. De kans is groot dat we zullen 'moeten' verhuizen, want ons vele duizenden Euro's zal kosten (want natuurlijk hebben ze de dure plaatsbeschrijvingen etc wel toegelaten).
Is er iets dat wij hier aan kunnen doen? We worden echt moedeloos van de situatie omdat we zo hulpeloos staan.
Merci!