Geachte, ik had eens een vraagje
,Al 3 jaar contacteer ik mijn huisbaas voor de gebreke in mijn huurwoning hij heeft nooit omgekeken tot hij een brief kreeg van de rechtbank omdat ik overal lekken heb en in elke kamer schimmelplekken zelfs de kinderkamer.
Ik heb ook dubbele verstook van de winter omdat het nergens geisolleerd is en de muizen kruipen in vloeren en in plafonds waardoor ik nu met zo warm weer met een stank zit van de muizenpis.
Nu had ik een advocaat gecontacteerd en gevraagd voor een schadevergoeding van al de jaren van 2009 tot nu toe van al de leed die we hebben gehad en van de spullen die ik van ons al heb moeten weggooien door het vocht en de schimmel.
Toen de huisbaas de brief van de rechtbank kreeg is hij enkel het terras komen maken in maart en hij ging nog terugkomen heb hem niet meer gezien.
Ik wou hem ook in elke kamer de schimmelplekken laten tonen maar hij wou niet komen kijken,zelfs de matras van mijn zoon is om zeep van de lekken .
Nu stelde zijn advocaat voor om huurvermindering tot nu toe en dan terug het volle huishuur mijn advocaat stelde voor om van januari huurvermindering en vanaf juni 400 per maand ,maar ik vind het niet goed heb ook al aan andere advocaat gevraagd en hij zei dat ik helemaal geen overeenkomst moest sluiten omdat ik al zoveel leed heb gehad en nu nog en omdat de schimmel er nog steeds is.
De gemeente is langstgeweest en hebben 45 punten gegeven voor hun was het afgekeurd die van vlaams gewest is ook geweest en hij zei ongeschikt met dringende werken om uit te voeren maar ik weet al zo dat de huisbaas er niets aan gaat doen omdat het dak van maart zelfs nog niet af is.
De huisbaas heeft ook al gedreigd met op mijn vriend zijn gezicht te komen slaan als we niet ophouden en hij zei ook dat wij niets zijn en dat hij meer geld heeft dan wij en dat wij ten onder gaan op de rechtbank
.Kunnen jullie mij wat meer informatie geven aub
Dank u