Wij hebben 4 jaar geleden een gezamenlijke afscheiding geplaatst, iedereen heeft de helft betaald. Deze koste ca 2000 euro.
Deze scheiding bestaat uit zwarte ijzeren palen met onderkant een betonnen plaat en zwarte draad. totale hoogte is 1.80 meter.
Mijn buurman heeft daar langs blauwe coniferen staan die hij toen snoeide tot 30 cm van de afspanning.
een jaar na het plaatsen van deze afsluiting is er een ruzie tussen on ontstaan en laat hij opzettelijk deze dennen door de draad uit groeien. deze dennen zijn ca 2,6 meter hoog. hij laat ze elk jaar snoeien door een vakman. gisteren was er weer eentje op bezoek en toe hoorde ik deze vakman tegen hem zeggen dat de twee zijkanten geen probleem was waarop mijn buurman antwoordde dat hij aan de draad kant niet mag aankomen dat dat tegen de draad moet groeien. Wat hij trouwens nu al het derde jaar op rij doet.
Als deze dennen in de draad groeien zal deze draad vlug beschadigd zijn. boven de draad groeien de dennen al over een hoogte van ca 80 cm over een 1 a 20 cm over op mijn eigendom.
Wat kan ik nu best doen, kan ik dit tegenhouden of moet ik afwachten tot het helemaal een chaos is. Wel komt elk jaar de snoeier vragen of hij aan mijn kant de overgevallen takken mag bijeen doen wat ik toelaat. (van het snoeien van de bovenkant van zijn haag)
Momenteel staat het tussen de afspanning en de draad ook vol met netels en ander onkruid waar ik blijkbaar niet veel aan kan doen dan regelmatig eens terug duwen. hij zit dan met een stok alles terug tegen de draad te duwen.
Ook heeft hij achter in de tuin palletten hout tegen de draad gestapeld zodat deze snel vernield zou zijn.