Hallo,
Mijn ouders zijn onlangs gescheiden en beiden hebben ze reeds een nieuwe partner. Het probleem is dat de vriendin van mijn vader enorm van hem profiteert. Hij moet allerhande klusjes opknappen bij haar thuis, ze heeft geen werk en geen geld, is een alcoholiste (als ik haar in de vroege namiddag zie is ze al zat), laat mijn vader haar overal naartoe brengen, etcetera. Mijn vader is nogal naïef en enorm goedgelovig dus ziet hij er allemaal geen erg in. Onlangs heeft hij laten vallen dat hij zijn huis zal verkopen. Door zijn scheiding met mijn moeder is hij veel geld kwijt En het geld van zijn huis zal wel dienen om aan haar te geven.
Nu heb ik daar een probleem mee hoe deze vrouw te werk gaat. Ze maakt totale misbruik van de naïviteit van mijn vader en perst hem uit. Als hij zijn huis verkoopt en zijn nieuwe vriendin dat geld opbrast heb ik later niets meer om te erven. Bovendien is de kans reëel dat mijn vader de komende jaren familiehulp e.d. nodig zal hebben gezien hij door een verkeersongeval nogal slecht te been is. Ik zie het dan financieel niet zitten om hem daarbij te helpen gezien hij nu wel het nodige kapitaal in handen heeft voor zijn toekomst.
Kan ik verhinderen dat mijn vader zijn huis verkoopt opdat we beiden later minder in de problemen komen?
Voor de volledigheid: voor dat huis heeft hij nog een lening lopen en een extra lening aangegaan om mijn moeder haar deel van het huis te betalen.