Betalingsherinnering ontvangen en geen bestelling geplaatst

GB2702
Topic Starter

Betalingsherinnering ontvangen en geen bestelling geplaatst

#1 , 27 jul 2013 10:14

Beste forumleden,

Ik krijg van bedrijf X volgende brief (even vermelden dat dit de eerste en ook de enigste brief is die ik gekregen heb):

Heer Y
straat, nummer
postcode, gemeente
België

Klantnummer: xxxxxxxxx Ref MA3

Antwerpen, datum

Betreft: Betalingsachterstand

Geachte heer Y,

Ondanks het feit dat wij u reeds vriendelijk verzocht hebben uw betalingsverplichting jegens ons bedrijf na te
komen, hebben wij nog steeds niets van u vernomen. Bij navraag is gebleken dat het openstaande bedrag
van uw bestelling nog niet op onze rekening is bijgeschreven. Zoals vermeld in onze vorige brief nemen wij
nu maatregelen vonform onze leveringsvoorwaarden.

Wij verzoeken u het openstaande bedrag per ommegaande te betalen.

We stellen een goede relatie met u als klant op prijs en daarom vragen wij u nu te betalen. Als uw betaling
niet tijdig bij ons binnen is zullen we onze betalingsinspecteur inschakelen. Alle kosten die daaruit
voortvloeien zullen direct aan u worden doorgerekend. Laat u gewaarschuwd zijn door deze brief.

Betaald u vandaag nog. Indien u anders betaald dan met behulp van dit overschrijvingsformulier, vergeet dan
niet uw klantennummer en het volgende betalingskenmerk te vermelden, +++xxxxxxxxxxxxxxxx+++.

Hoogachtend,
Debiteuren-Inspectie

Ik heb bij desbetreffend bedrijf geen bestelling geplaatst of ontvangen. Ik ben zelfs nooit klant geweest bij het bedrijf.
Het gaat over een betaling van 179,22 €.

Hoe kan ik hier het beste op reageren?

Graag hulp.

Groeten,

BG2702

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
marc mortier

#2 , 27 jul 2013 10:43

Ik zou per aangetekende brief reageren en het "misverstand" uit de doeken doen. Tevens zou ik mijn rekeningnummer opgeven waarop zij de nodeloos gemaakte verzendingskosten mogen terugstorten.

GB2702
Topic Starter

#3 , 27 jul 2013 11:07

hoe kan ik deze brief dan het beste opstellen?

Reclame

ganapathi tantre

#4 , 27 jul 2013 11:58

u moet helemaal niks doen en zeker geen olie op het vuur gooien door zaken zoals kosten verzending.

U maakt gewoon een beleefde brief die u aangetekend verstuurd op waarin u volgende vermeld.

1. Kopij van de bestelling die u deed. = getekend document of fax/email
2. Eventuele datum van levering met door u of gemachtigde afgetekende leveringsbon.

En u vermeld ook onderaan dat u verder de factuur in zijn gehele protesteert omdat bovenstaande ontbreekt en dit met behoudt van alle rechten en plichten
U vraagt tevens een kredietnota voor die factuur indien ze in gebreke blijven om bovenstaande documenten te leveren.

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 27 jul 2013 12:25

2. Eventuele datum van levering met door u of gemachtigde afgetekende leveringsbon.

.
TS heeft nooit iets besteld bij dat bedrijf, en dus ook nooit iets geleverd gekregen.
Hun gewoon aangetekend vragen naar een kopie van uw zogezegde bestelbon.

Turaki

#6 , 27 jul 2013 14:33

Misschien eens bellen eerst? Als het een misverstand is, kan het ook zo opgeklaard worden.

JanVates

#7 , 27 jul 2013 18:13

Meer en meer oplichters gebruiken vaak de naam van een bestaand bedrijf met HUN rekeningnummer. Vaak vissen ze je informatie uit je eigen brievenbus. Banken voeren geen enkele controle uit of rekeningnummer en naam overeenkomen. Het kan in dit geval om zoiets gaan. Ze weten dat x% sowieso gaat betalen.

Franciscus

#8 , 27 jul 2013 18:22

Zoals Turaki en mava105 hebben geschreven.
Zij moeten een door u ondertekende bestelbon kunnen voorleggen.
Zij kunnen die inscannen en aan u doorsturen.
Indien het niet uw handtekening is ... kan u bij de politie aangifte doen van valsheid in geschriften en het gebruik ervan.
Politie start een dossier op en zal beslag leggen op de originele bestelbon ( in een latere fase).
U geeft aan de firma het PV nr door (in het aangetekend schrijven).
Beste procedure aangetekend schrijven + gewone brief en verwijzing naar elkaar.

Betalingsinspecteur wat voor beroep is dat???? en welk zou die zijn juridische bevoegdheid zijn???? 8_)
Mogelijk een incassobureau?
Weet dat die zéééér beperkt mogen optreden en kosten aanrekenen ...... zal in de meeste gevallen ook niet kunnen ...dus zeker niet laten afdreigen.

http://economie.fgov.be/nl/consument/Sc ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.centrumschuldbemiddeling.be/ ... cde0c4.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

ganapathi tantre

#9 , 27 jul 2013 18:56

.
TS heeft nooit iets besteld bij dat bedrijf, en dus ook nooit iets geleverd gekregen.
Hun gewoon aangetekend vragen naar een kopie van uw zogezegde bestelbon.

misschien eens opnieuw en alles lezen ?

mava105

#10 , 27 jul 2013 19:38

misschien eens opnieuw en alles lezen ?
Ik heb bij desbetreffend bedrijf geen bestelling geplaatst of ontvangen. Ik ben zelfs nooit klant geweest bij het bedrijf.
Wat zou ik dan moeten gelezen hebben, en waar?

[code aangepast zodat het logisch is:Vandebos]

GB2702
Topic Starter

#11 , 27 jul 2013 23:08

bedankt voor de reacties. Ik ga maandag desbetreffende firma contacteren en vragen naar een kopij van de bestelbon. Ik zal jullie op de hoogte houden.

GB2702
Topic Starter

#12 , 29 jul 2013 22:42

Zoals beloofd stuur ik hierbij het vervolg in deze zaak:

na een telefoon gedaan te hebben naar Firma X gaan ze me een brief sturen dewelke ik dan moet invullen en aan hun terug retourneren. Na ontvangst van deze deze brief door hun wordt er een onderzoek gedaan dat een 2-tal weken zal duren en dan gaan ze me via mail op de hoogte houden hoe deze zaak dan afloopt.

Terug naar “Archief”