brief gerechtsdoorwaarder van factuur van 4 jaar geleden

cienke
Topic Starter

brief gerechtsdoorwaarder van factuur van 4 jaar geleden

#1 , 02 aug 2013 22:09

Hallo,

Vandaag ontving ik een brief van een gerechtsdeurwaarder ivm 2 openstaande facturen van 2009(!) van Kind en Gezin. Ondertussen is daar € 75 schadebeding en € 43 aan interesten bijgekomen!
De facturen van de opvang (mijn dochter gaat er ondertussen al 3 jaar niet meer) worden geïnd door Intrum. Aangezien Intrum er al dikwijls een potje van heeft gemaakt, wil ik toch zeker controleren of ik al dan niet heb betaald... Het is voor mij op dit moment onmogelijk echter om dit te controleren. Online kan ik mijn bankgegevens niet zover terug bekijken, en op papier bewaar ik ze maar 3 jaar (dom dom dom). Kan ik de gegevens in de bank zelf nog opvragen?
Het is namelijk zo dat we in het begin veel problemen gehad hebben met Intrum, we kregen herinneringen van facturen die allang waren betaald, of van facturen die we zelfs nog niet hadden gekregen...
Ik zal uiteraard de details van die facturen opvragen en Kind en Gezin opbellen voor uitleg, maar dit zal pas na het weekend kunnen natuurlijk. Ondertussen hoop ik hier al wat antwoorden te kunnen krijgen.
€ 75 schadebeding, wat zou dat zijn? Kunnen ze dit zomaar bijrekenen?
De facturen zijn sowieso niet verjaard, dat weet ik, dus als ik ze inderdaad nog schuldig zou zijn, dan betaal ik ze uiteraard. Maar dat is toch geen manier van werken. Plots na al die tijd meteen een brief van een gerechtsdeurwaarder sturen... Die bijkomende kosten ben ik op dit moment niet van plan om te betalen!
Ook raar is dat de facturen geïnd werden door Intrum maar op deze brief staat nu Kind en Gezin vermeld als schuldeiser? Klopt dit?

Lange uitleg is het geworden.

Alvast heel erg bedankt voor jullie antwoord!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 02 aug 2013 23:02

Bank kan teruggaan, maar dit zal u wel geld kosten.

Kosten hangen af van de contractvoorwaarden die u had met Kind en Gezin. Als u dit nog ergens heeft liggen, kijk dit na, tracht anders deze ergens te vinden.

ganapathi tantre

#3 , 03 aug 2013 08:39

misschien beetje off topic maar ook als schuldeiser hebben wij zeer slechte ervaringen. Wij zijn in het verhaaltje gelopen maar hebben ondertussen allang begrepen dat dit een sector is die dringend aan herziening toe is betreffende de marges waartussen ze kunnen werken. Eerlijk gezegd zie ik dergelijke bedrijven liever opgedoekt. Ze brengen mijn inziens meer schade toe dan wat anders. Wij hebben destijds vroegtijdig genoeg kunnen ingrijpen en aantal van ons klanten kunnen terugwinnen ook al waren ze ons geld schuldig.
Controleren van wat men van u eist zoals Turaki zegt is zeker nodig. Ze zouden zogezegd staan voor of bemiddelaar zijn van maar eigenlijk denken ze aan zichzelf. Ze stellen zaken voor als zijnde de voorwaarden van hun klanten maar niks is minder waar. Moesten wij de schadevergoedingen en alle onkosten als zijnde ons voorwaarden hebben kunnen incasseren dan was ik er allang mee gestopt en de boel verkocht. Had mij meer opgeleverd.
Voor zover ik weet had Kind en Gezin u ook al een paar keer per brief (AR) in gebreke moeten stellen. Volgens uw bericht is dit nog niet gebeurt.

Reclame

Terug naar “Archief”