Hallo,
Vandaag ontving ik een brief van een gerechtsdeurwaarder ivm 2 openstaande facturen van 2009(!) van Kind en Gezin. Ondertussen is daar € 75 schadebeding en € 43 aan interesten bijgekomen!
De facturen van de opvang (mijn dochter gaat er ondertussen al 3 jaar niet meer) worden geïnd door Intrum. Aangezien Intrum er al dikwijls een potje van heeft gemaakt, wil ik toch zeker controleren of ik al dan niet heb betaald... Het is voor mij op dit moment onmogelijk echter om dit te controleren. Online kan ik mijn bankgegevens niet zover terug bekijken, en op papier bewaar ik ze maar 3 jaar (dom dom dom). Kan ik de gegevens in de bank zelf nog opvragen?
Het is namelijk zo dat we in het begin veel problemen gehad hebben met Intrum, we kregen herinneringen van facturen die allang waren betaald, of van facturen die we zelfs nog niet hadden gekregen...
Ik zal uiteraard de details van die facturen opvragen en Kind en Gezin opbellen voor uitleg, maar dit zal pas na het weekend kunnen natuurlijk. Ondertussen hoop ik hier al wat antwoorden te kunnen krijgen.
€ 75 schadebeding, wat zou dat zijn? Kunnen ze dit zomaar bijrekenen?
De facturen zijn sowieso niet verjaard, dat weet ik, dus als ik ze inderdaad nog schuldig zou zijn, dan betaal ik ze uiteraard. Maar dat is toch geen manier van werken. Plots na al die tijd meteen een brief van een gerechtsdeurwaarder sturen... Die bijkomende kosten ben ik op dit moment niet van plan om te betalen!
Ook raar is dat de facturen geïnd werden door Intrum maar op deze brief staat nu Kind en Gezin vermeld als schuldeiser? Klopt dit?
Lange uitleg is het geworden.
Alvast heel erg bedankt voor jullie antwoord!