de toegangsweg garage complex

beintje
Topic Starter

de toegangsweg garage complex

#1 , 05 aug 2013 14:57

hallo
had een vraag . heb 2 garages in een complex met een 20 tal garage gekocht .
nu op de weg dat toegaan heeft naar ieders garage staat daar van alles langst die weg .
voorbeeld 2 trailers voor boten een auto voor wissel stukken een aanhangwagen .
kan je daar als mede-eigenaar iets aan doen dat die weg vrijblijft ? de weg bestaat uit 54/54 sten .
en van die weg heb ik op mijn akte 51/54 van die weg .
kan ik iets doen ? indien wel welke stappen kan ik ondernemen en waar begin ik mee ?
alvast bedankt voor de moeite
gr bentein franky

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 aug 2013 18:55

Wie is de andere mede eigenaar?
Wie zet die trailers en zo OP de weg?
Zijn er andere gebruikers (eigenaars of huurders) dan diegene die in dat complex wonen.

Is er een syndicus? Zo ja deze dan de personen laten verwittigen.
PS op een doorgang staan is qua brandveiligheid nooit een goed idee...alleen daarom kan u als (mede)-eigenaar alles laten verwijderen.

om een idee te geven
Enige tijd geleden werd in een appartementsgebouw een nota gehangen van de eigenaar van enkele kelders/garages.
Bleek dat sommige bewoners bepaalde kelders /garageplaatsen in gebruik hadden genomen.
Kelders en garageplaatsen werden met hun nummer aangegeven.
Eigenaar gaf aan 'gebruikers' 14 dagen tijd om zijn eigendom te ontruimen en niet meer te gebruiken.
Na 14 dagen werd er opgetreden. En zaken werden deskundig verwijderd.

beintje
Topic Starter

#3 , 05 aug 2013 19:42

die andere eigenaar heb ik nog niet gesproken ?
die 2 boottrailers en autowrak is van iemand die ook een garage bezit . en garage staat vol en die kunnen er niet meer in .
en ja er zijn nog andere eigenaars van die andere garages maar hebben geen deel in de toegangsweg .
het is eigenlijk niet om moeilijk te doen maar als iedereen alles zomaar gaat buiten zetten wat ze niet meer in hun garage krijgen .
gaat dit een grote puinhoop worden .
maar voor ik iemand aanspreek over dit probleem wil ik wel zeker zijn dat er iets aan te doen is .
want anders zal ik mij daar zelf voor schut zetten .

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 aug 2013 21:42

Dus die persoon zet die spullen dan maar op uw eigendom?
Via syndicus of zelf Aangetekend Schrijven en een gewone brief dat deze X dagen tijd krijgt om zijn goederen te verwijderen.
Indien niet dat syndicus of u ze zal laten verwijderen op zijn kosten.
In een aantal gevallen kan brandweer en of politie tussenkomen ....wegens gevaar toegang tot/wrak (milieumisdrijf of gestolen voertuig).
Dit ook al eens lezen :
http://www.juridischforum.be/forum/view ... em#p246475" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Archief”