Soit, het is zo'n rare buur dat ik me aan alles kan verwachten met hem.
Heu... Jij vind dat je buur "raar" is? Heb je uw eigen gedachtengang al eens in vraag gesteld? Er komt politie langs bij je buur. Dit kan voor gelijk wat zijn, jij hebt daar in principe niets, maar dan ook niets mee te maken. Maar jouw eerste gedacht is: "Hij gaat een klacht tegen mij indienen, en daarom is de poltie daar."? En die gedachtengang vind jij normaal?
Als bij mijn buur de politie om 23u zou langskomen zou ik dit héél waarschijnlijk zelfs niet opmerken (tenzij het met loeiende sirenes is) aangezien op dat uur meestal mijn gordijnen al toe zijn, en moest ik het wel opmerken, zou ik het mij niet aantrekken, of als ik héél goed met die buur zou opschieten, zou ik 's anderdaags even vragen of er niets ergs gebeurd is. Mijn eerste ideeën zou zijn: Daar is ingebroken, iemand van de familie heeft een zwaar ongeval gehad, er moet administratief iets gecontroleerd worden, ze zijn getuige geweest van een ongeval, ... Geen haar op mijn hoofd dat er aan zou denken dat mijn buur de politie uitnodig om klacht tegen mij in te dienen.
Maar ik begrijp nu waarom sommige burenruzies zo absurde vormen aannemen... Met dergelijke paranoïa.