"laat" politiebezoek

Loria
Topic Starter

"laat" politiebezoek

#1 , 08 aug 2013 09:36

ik zit met een serieuze burenruzie. Gisterenavond is de politie op een laat uur ( 23 u) bij mijn buur langs geweest. Ze waren met twee en zijn ongeveer tien minuten binnen geweest. Hierna zijn ze vertrokken.
Vermits er in het verleden valse beschuldigingen geweest zijn naar mijn persoon toe, denk ik van: er gaat toch weer niets in die aard gebeuren, maar ze zijn effectief bij hem geweest ( dus niet dat ze zijn wagen ofzo op schade controleerden) en daarna vertrokken.

Waarschijnlijk is het iets totaal anders. Had wel eens een mail gestuurd dat het moest gedaan zijn met hun gedoe ( en vrij cru doch rechtvaardig gebleven), maar voor zoiets komt de politie toch niet langs denk ik dan.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
webmaster
Beheerder

#2 , 08 aug 2013 09:45

Beste Loria, kan je je vraag een beetje concreter maken aub ?

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 aug 2013 11:26

Het is toch niet omdat de politie bij uw buur is binnen geweest, dat dit een klacht TEGEN u betrof. Er kunnen ook nog andere redenen zijn.

Reclame

Loria
Topic Starter

#4 , 08 aug 2013 12:24

Mijn vraag: waarom komen twee agenten zo laat nog langs terwijl ik niets heb gehoord of gezien? Het zou een beetje gek zijn dat die om dat uur even dacht: ik ga eens klacht indienen tegen mijn buur.
En mocht hij iets tegen mij indienen, is het toch niet de procedure van de politie om zo laat nog even bij hem te komen kijken en niet bij mij.

Wat een klacht betreft ( als het bv. om een ongepaste mail of een fb bericht gaat), dan is dat volgens mij een zaak die altijd op kantoor wordt afgehandeld.

Soit, het is zo'n rare buur dat ik me aan alles kan verwachten met hem. Vandaar dat ik er niet gerust in ben. Wil gewoon enkele dingen kunnen uitsluiten.

Lightning

#5 , 08 aug 2013 12:28

Mijn vraag: waarom komen twee agenten zo laat nog langs terwijl ik niets heb gehoord of gezien?
Als dat uw meest concrete vraag is, dan vrees ik dat niemand hier daarop gaat kunnen antwoorden.

Loria
Topic Starter

#6 , 08 aug 2013 12:42

Mijn concrete vraag is: stel dat hij iets tegen mij wil beginnen om weet ik veel wat ( ik ben nooit bij hem thuis geweest, dus kan daar niets stuk hebben gedaan), kan hij dan de politie laten komen om een verklaring tegen mij af te leggen ( of klacht in te dienen door bv. die email te tonen)? Mij leek het dat je voor zo'n dingen nh kantoor moet en dat de tegenpartij dan opgeroepen wordt voor zijn of haar versie vd feiten.

Lightning

#7 , 08 aug 2013 12:58

Het probleem: Er is dus schade aangericht bij uw buur? U hebt dat niet zien of horen gebeuren?
Uw vraag: Is het mogelijk dat mijn buurman dit in mijn schoenen gaat probeert te schuiven vanwege onze (al lang aanslepende) persoonlijke vete?

Is deze herformulering enigszins correct?

Loria
Topic Starter

#8 , 08 aug 2013 13:20

Ja zoiets. Ik weet niet "of" er schade is aangericht.
Ik heb enkel gezien dat de politie hem nog laat een bezoekje heeft gebracht. Kan natuurlijk ook zijn dat er eerder iets op de weg was gebeurd en ze nog een verklaring wilden.

Schade bij hem thuis lijkt logisch op dat uur, net als iets op de weg. Ik hoorde hem iets eerder thuiskomen met zijn wagen ( die niet beschadigd was).

Het lijkt me straf dat hij zou bellen met de melding: mijn buur heeft me eens de waarheid op mail gezet en ik zie dit als een persoonlijke belediging. Kom eens kijken op mijn PC.

Lanox

#9 , 08 aug 2013 14:07

Ik denk dat u vooral paranoïde bent. Ik kan honderden redenen bedenken waarom de politie bij die man zou moeten langs gaan, zonder dat u ergens in dat verhaal voor komt. En zonder enige concrete informatie blijft dit een topic vol speculatie.

Gebruiker21

#10 , 08 aug 2013 15:27

Soit, het is zo'n rare buur dat ik me aan alles kan verwachten met hem.
Heu... Jij vind dat je buur "raar" is? Heb je uw eigen gedachtengang al eens in vraag gesteld? Er komt politie langs bij je buur. Dit kan voor gelijk wat zijn, jij hebt daar in principe niets, maar dan ook niets mee te maken. Maar jouw eerste gedacht is: "Hij gaat een klacht tegen mij indienen, en daarom is de poltie daar."? En die gedachtengang vind jij normaal?

Als bij mijn buur de politie om 23u zou langskomen zou ik dit héél waarschijnlijk zelfs niet opmerken (tenzij het met loeiende sirenes is) aangezien op dat uur meestal mijn gordijnen al toe zijn, en moest ik het wel opmerken, zou ik het mij niet aantrekken, of als ik héél goed met die buur zou opschieten, zou ik 's anderdaags even vragen of er niets ergs gebeurd is. Mijn eerste ideeën zou zijn: Daar is ingebroken, iemand van de familie heeft een zwaar ongeval gehad, er moet administratief iets gecontroleerd worden, ze zijn getuige geweest van een ongeval, ... Geen haar op mijn hoofd dat er aan zou denken dat mijn buur de politie uitnodig om klacht tegen mij in te dienen.

Maar ik begrijp nu waarom sommige burenruzies zo absurde vormen aannemen... Met dergelijke paranoïa.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Loria
Topic Starter

#11 , 08 aug 2013 16:19

Het is makkelijk om een oordeel te vellen zonder dat je de voorgeschiedenis kent. Die man is volgens bepaalde kennissen zwaar autistisch en heeft in het verleden voor het minste de politie gebeld. Toen ging dat altijd via convocaties die dan omwille van het bizarre karakter (hij ging me aanklagen voor stalking omdat ik hem in de supermarkt had gezien bv. ) geseponeerd.
Op den duur zie je een agent en denk je: wat heeft hij nu weer verzonnen? En dan heb je geen zin om er energie in te stoppen.

loeki

#12 , 08 aug 2013 16:40

"Om 23.00 uur is de politie geweest"
Begin eens met Uw buren wat minder te bespieden en te genieten van een avondje lekker in Uw zetel
Volgens mij is er maar een paranoide en/of graag alleswetend en dat bent U
Wat de politie bij Uw buren doet heeft U geen uitstaans mee, punt andere lijn.
En mocht het met U te maken hebben, dan gaat ge dat zeker vernemen via de geeigende kanalen
Wilt U het toch weten, ga dan langs op het commissariaat en vraag het daar
Maar verdraag ook het antwoord wat ge naar alle waarschijnlijkheid gaat krijgen
Mogelijk is dan Uw nieuwsgierigheid voor eens en voor altijd over

Loria
Topic Starter

#13 , 08 aug 2013 16:47

je klinkt al even erg als die buur zelf: die wil dat de andere appartementsbewoners niet meer door hun raam kijken omdat hij verlangt naar een privéleven op straat. Of ik nu de hele dag op wc zit of door het raam kijkt, dat mag toch nog iedereen voor zichzelf uitmaken? En gezien de voorgeschiedenis heb ik gewoon geen zin meer in dat gedoe.

Gebruiker21

#14 , 08 aug 2013 17:00

Niemand belet u om héél de dag uw buur in het oog te houden (afin, of toch de openbare weg voor de woning van uw buur), en niemand belet u hier vragen te stellen waar niemand hier kan op antwoorden.

Langs de andere kant heeft uw buurman het recht om de politie te laten komen voor gelijk wat, en heeft de politie het recht om bij uw buurman langs te gaan voor gelijk wat.

Zijn daarmee de concrete vragen die u had beantwoord?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Archief”