2€ per like

de reden
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

2€ per like

#1 , 11 aug 2013 23:56

naar het schijnt kan liken op facebook behoorlijk wat kosten , hoor zeggen dat iemand op zijn internet afrekening 2€ per like aangerekend kreeg

is dit mogelijk ?
zoja mogen zij dat aanrekenen zonder dat het te betalen bedrag erbij staat
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
snellemichiel

#2 , 12 aug 2013 01:17

Dit moet u toch even meer onderbouwen.

Je internet provider rekent 2 euro aan per like?
Ik veronderstel dat dit via gsm is? En bedoel je daarmee het data verkeer dat die sociale media website gebruikt?
Of dat via een applicatie een betalende sms wordt verstuurd naar een betalend nummer?

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 12 aug 2013 08:18

De reden, niet alles geloven wat men zegt. Facebook of iemand anders rekent NIKS aan om iets te liken. Natuurlijk kan je wel een verbruik van internet aangerekend hebben, als je in het buitenland op reis bent kan internet via GSM effectief duur zijn.

Reclame

de reden
Topic Starter

#4 , 12 aug 2013 16:09

De reden, niet alles geloven wat men zegt. Facebook of iemand anders rekent NIKS aan om iets te liken. Natuurlijk kan je wel een verbruik van internet aangerekend hebben, als je in het buitenland op reis bent kan internet via GSM effectief duur zijn.
als je googelt lijkt liken big business te zijn op facebook
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

bartvdv

#5 , 12 aug 2013 17:20

Er zijn al verschillende reportages geweest op TV over het kunnen kopen van 'likes' op facebook. Vanochtend stond nog een artikeltje in 'De Morgen' dat een bouwpromotor met een pagina op FB Turkse 'Likes' had gekocht om zijn bouwproject populair te laten uitschijnen. Gelukkig zit ik niet op de meest waardeloze uitvinding van deze eeuw.

de reden
Topic Starter

#6 , 12 aug 2013 18:34

het zou gaan om like's bij mooie madammen waarvoor men 2€ aanrekende

snellemichiel

#7 , 14 aug 2013 00:49

Dit lijkt mij dan eerder een mobiele app waarbij via knoppen(like knoppen) eigenlijk een ghost sms(onzichtbaar voor de gebruiker) verstuurd naar een betalend nummer. En als u dus op die knop klikt u dus constant betalende sms'jes verstuurd of zelfs onwetend zich aansluit op een wekelijks/maandelijks abonnement.

2 euro data verkeer kan ook afhankelijk van de provider of roaming.

de reden
Topic Starter

#8 , 14 aug 2013 02:23

Dit lijkt mij dan eerder een mobiele app waarbij via knoppen(like knoppen) eigenlijk een ghost sms(onzichtbaar voor de gebruiker) verstuurd naar een betalend nummer. En als u dus op die knop klikt u dus constant betalende sms'jes verstuurd of zelfs onwetend zich aansluit op een wekelijks/maandelijks abonnement.

2 euro data verkeer kan ook afhankelijk van de provider of roaming.
heb nog eens gevraagd en de pagina gevonden , de pagina waar die de like's heeft gedaan ga ik niet vermelden maar is wel degelijk een facebookpagina en nergens op die pagina is een tarief te vinden of een verwijzing dat het betalend zou zijn

ik ga ervan uit dat mijn collega wel degelijk een behoorlijk bedrag heeft mogen betalen bij zijn afrekening voor die like's
dus mijn vraag mag men centen aanrekenen voor een like als er nergens een tarief bij staat

Gebruiker21

#9 , 14 aug 2013 07:44

Kan goed zijn dat het een facebookpagina is, maar de "like" knop waarop geklikt wordt is waarschijnlijk niet de facebook like knop, maar een zoals hierboven vermeldde applicatie die eruit ziet als de like knop van facebook. Het is twee keer geen werk om dit in een echte facebook pagina te integreren zodat onoplettende gebruikers denken dat het effectief de facebook like knop is.

Een beetje als phising websites: ze zien er als twee druppels water uit als de echte website van de bank, maar zijn in werkelijkheid totaal iets anders.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Archief”