verwijtende/vernederende woorden via sms

mompi
Topic Starter

verwijtende/vernederende woorden via sms

#1 , 26 jul 2013 11:18

Na bijna vier jaar geen contact te hebben met mijn dochter (buiten enkele zinloze smsjes) door een (V)echtscheiding krijg onlangs een sms van haar waaronder erin staat "ik zal op je graf spuwen" en " je ouders zijn dood gegaan door de drank" en nog wat verwijtende woorden. Mijn vader is 83 jaar geworden en mijn moeder 82, dus drank zal daar de oorzaak niet geweest zijn!! Door mijn ex zijn er aanklachten ingediend tegenover mij maar met banale, meestal leugenachtige verhaaltje en nooit met één vastelling door de politie, maar dat is nu eenmaal haar hobby!!! Wat doe ik ermee aangifte doen ter verdediging of nie?? thks :!: :!:

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
naernaut

#2 , 13 aug 2013 02:49

Elke keer melding maken, liefst met duidelijk bewijs. De politie ziet u uiteindelijk misschien niet meer graag komen maar het is hun taak u verder te helpen. Indien de zaak later escaleert en u maakte nooit melding doet dit uw zaak geen goed... eerroof laster ed worden tegenwoordig vaker om vaker als serieuze misdrijven behandeld.

De vraag is natuurlijk ook of u nog hoopt op een verzoening? De politie op de hoogte brengen gooit daar anders zwaar roet in het eten.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 aug 2013 23:02

Bij een melding is er wel een registratie en meldingsnummer ( dit zeker vragen) maar geen PV.
Tegenpartij wordt dus niet verhoord pas bij een PV ....en dan nog kan u vragen voorlopig geen verhoor van andere partij.
Parket beslist in dat geval wel over het al dan niet laten verhoren.

Reclame

mompi
Topic Starter

#4 , 17 aug 2013 23:46

Juist ja! ik heb een melding gedaan bij de lokale politie, bedankt!!!

Terug naar “Archief”