colloqeren

dani61
Topic Starter

colloqeren

#1 , 16 aug 2013 18:46

Ik heb een vriendin die gedwongen gecolloqeerd is. De achtergrond, reden van en algehele omstandigheden waarom dit is gebeurd, laat ik voorlopig achterwege omdat ik denk dat het niet zoveel met mijn vraag te maken heeft. Bij vragen tot informatie hieromtrent geef ik die uiteraard.
Mijn vraag is : Op welke manier zij deze gerechterlijke beslissing kan aanvechten met de bedoeling om zo vlug mogelijk uit de psychiatrie te geraken want zij zit daar écht niet op haar plaats en in de 5 maand die ze nu binnenzit is daar echt nog nooit een ernstige therapie gebeurd van psychologen, psychiaters of om het even ander therapeutisch en medisch personeel. Een echte schande vind ik ..... zij zit daar gewoon haar dagen te slijten zoals oude van dagen in een rusthuis.
Moet zij via een advokaat een eventuele tegenbeslissing proberen af te dingen of te verkrijgen samen met een externe psychiater of psycholoog ????? Kan zij daar de eigen sociale dienst vh het psychiatrisch centrum waar ze verblijft te rade gaan ???? Is er of bestaat er ergens een officiële instantie waar ze zich kan wenden ????
Dank voor het antwoord ! Wij zijn ten einde raad !!
Laatst gewijzigd door webmaster op 16 aug 2013 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Namen verwijderd

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 aug 2013 22:19

Door wie werd ze gecolloceerd?
Ofwel gewone collocatie via vrederechter op basis van een aangifte van een persoon
Ofwel een dringende collocatie op vraag van /bevel van parket en dat op basis van gerechtelijke strafbare feiten?

krisje1973

#3 , 18 aug 2013 17:40

Als zij al 5 maanden in het psychiatrisch centrum zit, wil dat zeggen dat ze binnen de 10 eerste dagen gezien is door de vrederechter die ter plaatse is gekomen.
Zij had zeker en vast een advocaat.

Er is toen een beslissing genomen om minimum haar voor 40 dagen onder gedwongen opname te stellen.
Binnen die 40 dagen is er terug een zitting geweest, tevens met haar advocaat.

Vermoedelijk is daarna een langere termijn vast gelegd door de vrederechter.
Voor hoelang is ze gedwongen opgenomen?

Heeft ze een vertrouwenspersoon (vriendin, familie of dergelijke) die haar tevens bij staat op de zitting?

Waarom onderneemt haar advocaat geen verdere stappen?

Reclame

Terug naar “Archief”