Beste vrienden,
Een tijdje geleden (circa 2 jaar) heb ik gratis gewerkt voor een ondernemer.
Ik had geen inkomen onder welke vorm dan ook (geen vervangingsingkomen, werkloosheid, mutualiteit of wat dan ook...) en leefde toen bij mijn moeder die mij onderhield.
Ik kwam uit een extreem zware psychische periode en kan dit ook aantonen.
Er werd me belooft dat ik ooit een contract zou krijgen en dus natuurlijk betaald zou worden, er werd me ook andere dingen beloofd zoals een doorgroeimogelijkheid in vele mogelijke vormen.
Heel naïef van mij natuurlijk maar ik was dan ook totaal niet "mezelf", de persoon was trouwens een extreem geskilde manipulator en heeft ook in andere omstandigheden misbruik gemaakt van anderen (valse beloftes aan stagiairs enz...) al was mijn geval wel het ergste.
Het gaat dan ook over een erg vermogend persoon die verschillende bedrijven/instituten runt en veel bezit. Hij is dan ook best bekend in de zakenwereld in een zeker milieu en op een zeker niveau.
Kan ik tegen deze persoon nog klacht indienen wegens een of andere vorm van misbruik of valt hier niets tegen te doen?
Het blijft me zwaar op de maag en ik zou natuurlijk willen dat "recht geschiedt", dit is voor mij persoonlijk zeer belangrijk.
Groeten.