Uitbetaling naar verkeerde rekening.

pigundotbe
Topic Starter

Uitbetaling naar verkeerde rekening.

#1 , 20 aug 2013 21:07

In het kort:
* Betalingsverzoek bij een bedrijf gedaan naar mijn oud niet meer bestaand rekeningnummer.
* Betalingsvertrekker van bedrijf geeft geen melding het geld terug te hebben gekregen.
* Bedrijf geeft me de optie om een terugboeking/onderzoek te doen tegen de kostprijs van 25 Britse Pond
Op 1/7 liet ik een uitbetaling doen op een poker website van mijn centen naar mijn rekeningnummer. Echter had ik er niet op gelet dit nog mijn oude bankrekeningnummer was die ik enkele maanden voor de uitbetaling had afgesloten.

Op 8/7 heb ik dit opgemerkt daar de stortingen naar mijn rekeningnummer normaal altijd na een paar dagen op mijn rekening verschijnen bij deze pokersite. Vervolgens contact opgenomen om dit te laten weten.
Antwoord pokersite 8/7: Houd er rekening mee dat we wellicht contact zullen opnemen met onze betalingsverwerker om het terug te draaien, dit kan een aantal werkdagen duren.

Ik 9/7: Opgezocht dat storingen naar geschrapte rekeningen meteen teruggestort worden en dit laten weten.
Antwoord pokersite: 9/7: In dat geval het geld door je bank naar ons teruggestuurd wordt. Dit kan echter tot 4 weken duren voordat we het bedrag ontvangen.

Ik 2/8: Het is ondertussen van 1/7/2013 geleden ik dit uitbetalingsverzoek heb uitgevoerd. Is er ondertussen al meer info beschikbaar?
Antwoord pokersite: We hebben geen bericht ontvangen dat je Rechtstreekse Bankoverboeking is teruggestuurd naar ons. Zoals we eerder hebben aangegeven, kan dit soort retour tot 4 weken duren afhangende van de betrokken banken.
Alsook een voorstel om de gelden terug te halen tegen een kostprijs van 25 Britse Pond.

9/8 Contact opgenomen met mijn oude bank of ze de destbetrefende storting ontvangen hebben
Antwoord bank 9/8: Ontvangen en teruggezonden op 3/7.

Ik 15/8: Laten weten de storting is teruggezonden naar het rekeningnummer van afkomst op 3/7.
Antwoord pokersite 15/8: Ik kan je bevestigen dat we deze gelden nog niet terug hebben ontvangen. We raden je aan om contact op te nemen met je bank en een document (zoals MT103) als bewijs van de terugstorting.

16/8 Contact opgenomen met mijn oude bank om een bewijs van de terugstorting.
Antwoord bank 20/8: Wij kunnen u hiervan jammer genoeg geen bewijs meer van bezorgen. Dit blijft slechts 35 kalenderdagen na het terugsturen beschikbaar.

Ik 20/8: Laten weten dat ik deze niet meer kan verkrijgen
Antwoord pokersite 20/8: Aangezien je vroegere bank niet in staat lijkt te zijn of niet wilt om de gevraagde documenten te sturen om aan te geven dat ze het geld hebben teruggestuurd, is onze enige optie het geld terug te draaien.
Dit proces kan enkele werkdagen in beslag nemen en er hangt een kost aan van ongeveer £ 25,00 GBP, wat gedebiteerd zal worden van het teruggedraaide geld.

Ik vroeg me af in hoe verre ik hier in fout ben geweest en of ik hiervoor dan ook de kosten moet dragen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 21 aug 2013 09:03

Over welke pokersite gaat het (een in belgië legale site of niet?), wat staat er hierover in hun algemene voorwaarden?

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 aug 2013 12:40

Lijkt me nogal logische: jij hebt de fout gemaakt, dus jij betaald de kosten.

Reclame

pigundotbe
Topic Starter

#4 , 21 aug 2013 19:51

De pokersite is inderdaad volledig legaal in Belgie.

In de algemene voorwaarden staat niets beschreven over een fout bankrekening die eigendom is geweest van hetzelfde account als op de pokersite zelf (zelfde naam, zelfde adres).
Controleer de informatie in dit scherm zorgvuldig voordat je je aanvraag tot uitbetaling voltooit. Als je ziet dat de kaart of account waarnaar de uitbetaling wordt overgeboekt, is geannuleerd of verlopen, annuleer je je aanvraag tot uitbetaling en stuur je een e-mailbericht naar support@xxx.be.

patjebrussel

#5 , 21 aug 2013 23:39

Ik vroeg me af in hoe verre ik hier in fout ben geweest en of ik hiervoor dan ook de kosten moet dragen.
Allée, wees toch eens eerlijk met jezelf. Jij bent toch grondig fout ? Zie eens wat moeite ze doen voor je.
25 pond zijn peunuts me dunkt.

snellemichiel

#6 , 22 aug 2013 00:05

"Echter had ik er niet op gelet dit nog mijn oude bankrekeningnummer was die ik enkele maanden voor de uitbetaling had afgesloten."

Tja, de fout ligt bij u. En in uw post te lezen hebben zij zoveel mogelijk gedaan als klanten jeste om alles recht te zetten.
U zal dus uw fout betalen weliswaar een klein bedrag maar dat zal je hopelijk geen 2de keer overkomen. ;)

pigundotbe
Topic Starter

#7 , 22 aug 2013 09:12

Mijn punt lag overigens enkel bij het feit het geld op 3/7 automatisch is teruggezonden naar hun rekening en dat vanaf dan het geld spoorloos is. Ik kan me namelijk niet inbeelden dat een betalingsverwerker die betaald wordt om de betalingen van een bedrijf uit te voeren niet kan opmerken er een betaling niet gelukt is en deze terug op hun rekening staat.

Ik heb mijn akkoord gegeven voor de kosten en het zal hopelijk niet meer gebeuren ik een dergelijke fout maak ;).

Bedankt voor de informatie en meningen.

Terug naar “Archief”