Voorkomen rechter Frankrijk ivm snelheidsovertreding

alana
Topic Starter

Voorkomen rechter Frankrijk ivm snelheidsovertreding

#1 , 30 aug 2013 15:47

Hallo,Ik ben deze zomer aangehouden in Frankrijk voor te hard rijden.melding gekregen dat ik moet voorkomen voor de rechter in Frankrijk.Daarnaast hebben ze administratieve fouten gemaakt met de boete.Mijn kenteken maar de verkeerde type voertuig op geschreven.Moet ik voorkomen en wat gebeurd er als ik niet voorkom in Frankrijk?Wil best een boete betalen maar niet naar Frankrijk.Heeft iemand hier ervaring mee?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 aug 2013 16:04

Gezien men nog geen verwijzing kan vragen van rechtbank binnen de EU .... elk land heeft daar zijn onafhankelijkheid in.
Het resultaat - de veroordeling en het bedrag zullen wel doorgestuurd worden EN in België geïnd.

Eerste vraag is natuurlijk wat is er fout uw kenteken of het merk of was het uw vorige wagen....
Normaal zal Frankrijk uw gegevens in België hebben opgevraagd via de overeenkomsten tss u al een aantal landen rondom het onze.
(Bedoeling is trouwens dat politie en andere diensten via computersystemen rechtstreeks de gegevens van andere landen kunnen opvragen)

Maar als u dat zelf niet betwist dan zal het resultaat zijn dat u veroordeeld wordt.

ddanck
Contacteer: Website

#3 , 30 aug 2013 18:35

Heeft u effectief een dagvaarding (citation) ontvangen?
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Reclame

Terug naar “Archief”