Dure schrijffout contract

Ilse1983
Topic Starter

Dure schrijffout contract

#1 , 05 sep 2013 09:54

Goedemorgen,

Hopelijk kan iemand mij toelichten :)

In een getekend contract staat 88.000 EUR in cijfers maar in geschift staat er zevenentachtig duizend Euro. Welke is nu het zwaarst tellende? De koop is overeengekomen voor 88.000 EUR, maar nu wilt de klant maar 87.000 EUR betalen.

Hopelijk van jullie te horen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg

#2 , 05 sep 2013 10:26

Is de klant een consument of een firma?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Ilse1983
Topic Starter

#3 , 05 sep 2013 10:28

Consument

Reclame

Oude Belg

#4 , 05 sep 2013 10:48

Dan moet u de laagste prijs aanrekenen. U bent namelijk in de fout gegaan : de prijs die u de consument aanrekent moet wettelijk gezien ondubbelzinnig zijn. U mag de hogere prijs niet aanrekenen, tenzij a) het een overduidelijke fout betreft. Welke consument zou immers kunnen beweren te goeder trouw te zijn als hij eist dat een nieuwe auto tegen €999 wordt verkocht, zoals staat aangegeven, terwijl er overduidelijk een 9 ontbreekt? Dit is hier echter niet het geval.
b) Als de verkoper door de fout met verlies zou verkopen. Verkopers mogen immers niet met verlies verkopen, behalve in heel precieze gevallen van koopjes of uitverkoop. Dat zal u dan waarschijnlijk wel voor de rechter dienen te bewijzen...
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Ilse1983
Topic Starter

#5 , 05 sep 2013 11:04

Heel erg bedankt!

Terug naar “Archief”