OP RVA en dan 3 jarige hogeschool opleiding volgen

Hatoshi
Topic Starter

OP RVA en dan 3 jarige hogeschool opleiding volgen

#1 , 03 jun 2013 14:54

Hallo,

Ik ben verleden week ontslagen van Job van opvoeder door medische overmacht. Ik heb een attest dat zegt dat ik geen medische overmacht aankan.
Ik Sta nu op RVA - werkloosheidsuitkering. Ik zoek nu echter een job waar ik mijn medische situatie kan verbeteren. Ik heb een gestructureerde job nodig.
Ik en men dokter dachten aan informatica. Dit is echter een drie jarige hogeschool opleiding.
Kan ik dit volgen en mijn uitkering blijven ontvangen? Of is dit niet mogelijk en verlies ik mijn uitkering dan?

Met vriendelijke groeten,

Hatoshi

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
kooga

#2 , 04 jun 2013 00:49

U kan dat zolang u geen vorig hogeschool/universitair opleiding gevolgt heeft en de richting die u wilt volgen op de knelpunt beroepen lijst staat wat de opleiding informatica is.
U moet wel altijd aanwezig zijn en ieder jaar geslaag zijn.
http://stuvo.ehb.be/content/goederaad/s ... suitkering" onclick="window.open(this.href);return false;

ecvcaute

#3 , 05 sep 2013 17:11

Er wordt heel wat avondonderwijs gegeven. Als het merendeel van de lessen na 17u00 gegeven wordt, kan je als werkzoekende de studies volgen met behoud van uitkering. Aan diverse universiteiten worden zgn. begeleidingsprogramma's georganiseerd. Met het (avond)aanbod van hogescholen ben ik minder vertrouwd. Qua informatica zijn er zeker 3-jarige cycli in avondonderwijs. 2 voorwaarden bij dit alles: je dient de RVA te verwittigen dat je die studies volgt ( de onderwijsinstelling zal trouwens ook een verklaring van de werkgever resp. RVA vragen dat je werkende resp. werkzoekende bent) en je moet beschikbaar blijven voor de arbeidsmarkt. Het volgen van de opleiding kan bv. geen reden zin om een passende betrekking te weigeren.

Reclame

Terug naar “Archief”