onvermogen

anti22
Topic Starter

onvermogen

#1 , 06 sep 2013 22:11

Hoe kan ik aantonen dat ik geen geld bezit?

aantonen dat je geld bezit is gemakkelijk, je laat de spaarboekjes zien waarop al je geld sta

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 09 sep 2013 13:33

in welk kader wordt u dit gevraagd?

anti22
Topic Starter

#3 , 09 sep 2013 19:44

ik moet onderhoudsgeld betalen maar kom zelf maar amper rond
de vrederechter geloofde dat niet
ik overweeg om in beroep te gaan, maar als ik niet kan aantonen dat ik geen geld heb zal het geen zin hebben om in beroep te gaan

Reclame

JPV

#4 , 09 sep 2013 20:00

je komt amper rond, maar hebt dus wel een inkomen. Wat is dat inkomen?

anti22
Topic Starter

#5 , 09 sep 2013 20:09

ik juist niet dood

roharro

#6 , 09 sep 2013 20:14

Je bent nog niet dood, bijgevolg leef je nog. Je zal moeten aantonen waarvan je leeft en hoeveel dat inkomen bedraagt.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

anti22
Topic Starter

#7 , 09 sep 2013 20:42

ik heb nog een inkomen maar de vrederechter gaat van de veronderstelling uit dat ik nog geld heb, waarschijnlijk denkt hij dat ik nog ergens geld heb staan
ik ben zelfstandige

JPV

#8 , 09 sep 2013 20:46

ik heb nog een inkomen maar de vrederechter gaat van de veronderstelling uit dat ik nog geld heb, waarschijnlijk denkt hij dat ik nog ergens geld heb staan
ik ben zelfstandige
Hoeveel bedraagt het inkomen en wat is het onderhoudsgeld?

anti22
Topic Starter

#9 , 09 sep 2013 22:23

wat het inkomen en het onderhoudsgeld is doet nu even niet terzake (voor alleszins)

graag had ik geweten hoe bewijs ik dat ik geen geld op gelijk welke rekening heb staan
want de vrederechter gaat er vanuit dat ik over veel zwart geld beschik en dat is helemaal niet het geval
maar hoe kan ik dat bewijzen?
ik kan toch moeilijk naar alle banken gaan en een bewijs vragen of ik klant ben of niet en/of er dan ook geld op de rekening zou staan

JPV

#10 , 10 sep 2013 07:48

Het inkomen en onderhoudsgeld doet er wél toe. Als je zogezegd overleeft met 500 euro per maand, zal een rechter idd veronderstellen dat je zwart geld hebt, of dat er veel via een venootschap verdwijnt, hoeft hij verder weinig bewijs aan te leveren. Indien je inkomen echter "normaal" is, dan kan je:

- Je boekhouding uitgebreid laten controleren door een onafhankelijk bureau(te kiezen door je ex), waarbij aankoop/verkoop van materialen vergeleken wordt met de gepresteerde diensten en aangerekende tarieven. Dit verslag voorleggen aan het lokale belastingskantoor. Ik ken bijna geen enkele zelfstandige in bvb de bouw die dit echter zal durven doen.
- ALLE uittreksels van de privé én bedrijfsrekening voorleggen aan de rechter, waarbij hij kan controleren dat er geen grote transacties met cash geld gebeuren
- de aankoop van alle grote meubels/electro/auto's bewijzen via wit geld (= via kredietkaart, bancontact, overschrijving ...)

anti22
Topic Starter

#11 , 10 sep 2013 20:59

heeft u een idee wat dat ongeveer kan kosten zo'n doorlichting
waarom denken de mensen dat alle zelfstandige in den bouw zwart werken

Terug naar “Archief”