servitude weg

Patrick16
Topic Starter

servitude weg

#1 , 16 sep 2013 13:55

Graag had ik meer info verkregen aangaande overwegen mijn buur heeft namelijk recht op overweg {servituten} maar nu klaagt hij dat de weg 4 m breed moet zijn maar zijn woning is bij een verbouwing destijds op de wegenis kommen te staan en heeft een overbouw van dak uitsteek van wel 35 cm en dit op een hoogt van slechts 3m nu weet ik dat hij hieral mee in overtreding is gezien de woning +- 15cm op de weg staat bij komend de oversteek van 35cm is een belemmering van +- 50cm.
Nu is mijn vraag hij had een bouwovertreding hier op en moest afbreken voor de wet maar weet iemand ook hoe ver hij achteruitmoet ten overstaande van de wegenis zit wel op 3 m van de scheiding dus op deze basis is hij in orde maar naar het schijnt moet men indien er een overweg nis is gevestigd moet men blijkbaar verder achter uit weet iemand hier iets meer over
mvg Patrick

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 sep 2013 14:02

Ga eens ten rade bij de milieudienst/stedenbouwkundige dienst van uw gemeente.

Patrick16
Topic Starter

#3 , 16 sep 2013 14:18

Deze zeggen dat ze de vergunning hebben gegeven omdat hij correct 3 m van de scheiding staat, maar vermelden ze er wel bij indien ze hadden geweten dat er een servitutenweg was dan normaalgezien nog eens 3 m van de wegenis moest weg blijven, maar ja nu staat als wel , nu is de vraag kan men vragen omdat hij dit heeft verzwegen om de wegenis terug open te maken tot op de gevraagde 4 m.

Reclame

Oude Belg

#4 , 16 sep 2013 14:24

Waarom dubbel gepost? Je krijgt dan hoogstens dubbelzinnige antwoorden. :roll:
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Patrick16
Topic Starter

#5 , 16 sep 2013 14:29

is een fout die ik gemaakt omdat ik niet wist waar plaatsen van mijn vraag

Vandebos

#6 , 16 sep 2013 14:39

Dubbele vraag.

gelieve op andere thread te antwoorden.

Vandebos

Terug naar “Archief”