wat doen bij slechte levering mazout

brejen
Topic Starter
Berichten: 2

wat doen bij slechte levering mazout

#1 , 18 sep 2013 06:23

Ik heb in mei mijn mazouttank laten vullen. (tot 5000l). Ik bestel mijn mazout telkens bij dezelfde leverancier.
Ik stel nu, na de zomer, vast dat mijn brander telkens in beveiliging valt. Mijn installateur beweert nu dat ik mazout heb met algen in . Dit zou kunnen wijzen op een slechte levering.
bij navraag bij mijn leverancier heeft die bevestigd dat die algen inderdaad bestaan en uitzonderlijk voorkomen. Om dit op te lossen stelt hij voor om een product bij hem te kopen om de mazout terug proper te krijgen. Indien de mazout te fel zou verontreinigd zijn moet de tank gesaneerd worden.
Welke stappen kan in ondernemen? Moet ik akkoord gaan met het kopen van een product? Welke stappen kan/moet ik zetten?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22868
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 18 sep 2013 10:29

Je moet natuurlijk niet akkoord gaan met het aankopen van dit product, maar dan blijf je natuurlijk ook zitten met het probleem. Kan je bewijzen dat die algenplaag afkomstig ius van uw leverancier? Mogelijks zijn ze spontaan in uw tank terecht gekomen, of is uw tank niet meer hermetisch dicht.
Weegt de aankoopprijs van dit product op tegen de kosten van een procedure om uw gelijk te halen? .

patjebrussel
Berichten: 627

#3 , 18 sep 2013 12:00

Ik zou Mava maar volgen moest ik van u zijn. De kans is erg klein (onbestaande eigenlijk) dat het aan de stookolie ligt. Is je tank gekeurd ?
algen komen voort van, inderdaad, waterinsijpeling of condensatie.

Wat ja kan doen is je tank laten reinigen en nog eens laten keuren (met de nodige vacuumtesten ! ).

Reclame

brejen
Topic Starter
Berichten: 2

#4 , 18 sep 2013 13:31

Ik kan je redering perfect volgen. Maar ... ik ken ondertussen 3 anderen die rond dezelfde periode van dezelfde leverancier mazout hebben ontvangen en die ook met problemen zitten. dit kan toch geen toeval zijn. Mijn vermoeden is dus groot dat eriets mis was met die levering. Ik kan dit echter niet bewijzen.

Franciscus
Berichten: 39720
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 sep 2013 13:37

Al vier benadeelden ... zaak samen voorleggen aan uw verzekeringen ...

patjebrussel
Berichten: 627

#6 , 18 sep 2013 16:45

Ik kan je redering perfect volgen. Maar ... ik ken ondertussen 3 anderen die rond dezelfde periode van dezelfde leverancier mazout hebben ontvangen en die ook met problemen zitten. dit kan toch geen toeval zijn. Mijn vermoeden is dus groot dat eriets mis was met die levering. Ik kan dit echter niet bewijzen.
Dat is iets anders. Kleine leveranciers kunnen stookolie opslaan in hun eigen tanks om vandaar uit de klant te bedienen. In hun tanks kan hetzelfde gebeuren. En in september bestellen, dan kan je daar restanten van krijgen, zonder het de bedoeling is van de klant te beduvelen hoor.
Toch maar oppassen met giganten aan te vallen. (is de sop de kool waard ?) Probeer eens een andere leverancier.

Franciscus
Berichten: 39720
Juridisch actief: Nee

#7 , 18 sep 2013 16:52

Als alle vier de klanten ineens samen afhaken.....

denlowie
Berichten: 15980
Juridisch actief: Nee

#8 , 18 sep 2013 17:50

Mazout bacteriën kunnen ook in je tank komen door condensatie, ik denk dat je moeilijk het gaat kunnen bewijzen dat de bacteriën van bij de leverancier komt,
U mazout is wel al geleverd van in de maand mei !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

katwezel
Berichten: 375

#9 , 18 sep 2013 18:11

opgelet er zijn landen waar een deel van de mazout biobrandstof tot 20% is mogelijk , deze veroorzaken soms problemen , dit staat meestal vermeld op de leveringsnota / voorwaarden en dan heb je weinig te zeggen , eventueel kun je bij enkele specialisten te raad hieronder een link naar de vzw
http://www.informazout.be/nl/het-team" onclick="window.open(this.href);return false; , ondertussen kan je wel om verder geen tijd te verliezen de leverancier via post of mail een ingebreke stelling onder voorbehoud zenden

Terug naar “Archief”