Geld op rekening terug vinden na 5 jaar ?

Kweetnix
Topic Starter

Geld op rekening terug vinden na 5 jaar ?

#1 , 20 sep 2013 13:09

Mijn ex en ik zijn destijds gehuwd zonder contract. Hij had al een grote som geld gekregen in de vorm van aandelen, coupures, spaargeld van zijn overleden grootouders. Toen we 5 jaar geleden uit elkaar gingen heeft hij de woning ingekocht, hebben we het geld dat op de spaarrekening stond verdeeld (50/50) en hij heeft alles wat betreft de aandelen, coupures,... waarvan ik denk dat dit van zijn grootouders was een zijn eigen rekening gezet. Wij zijn gescheiden met onderlinge toestemming. In begin was hij akkoord met de regeling maar na een tijd is hij mij beginnen te verwijten geld te hebben gekregen waarvan hij vindt dat dat hem toekomt, omdat dit van zijn grootouders was. Er is al veel over gediscussieerd, ruzie over gemaakt, maar nog steeds is hij overtuigd van zijn gelijk.

Mijn vraag is : is het mogelijk om na al die jaren op te zoeken hoeveel bankrekeningen hij had en hoeveel geld erop stond stond voor we zijn gaan samenwonen ? Dit om te kunnen bewijzen dat ik niets heb "gestolen" zoals hij dat noemt ? Ik ben het zo beu om verwijten te krijgen die onwaar zijn. Ik wil eindelijk voor eens en voor altijd het tegendeel bewijzen. Hoe kan ik dit doen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
KimSe

#2 , 20 sep 2013 13:20

Als jullie gescheiden zijn met onderlinge toestemming, en aangezien er een onroerend goed was, neem ik aan dat in de notariële akte moet terug te vinden zijn dat jullie "niets meer van elkaar te vorderen hebben" en dat er verdeeld is "tot slot van alle rekeningen".

Dan hoef je volgens mij helemaal niets meer aan te tonen.
Als dit zo is zou ik mij van zijn dreigementen en verwijten niet veel aantrekken...

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 sep 2013 20:53

Ook eens lezen:

http://www.juridischforum.be/forum/view ... 89&t=46358" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Kweetnix
Topic Starter

#4 , 24 sep 2013 15:37

Inderdaad, KimSe. Ik zou er mij niets van moeten aantrekken, maar ik ben het zo beu behandeld te worden als een dief. Het meest verveldende is dat hij dit ook zo vertelt tegen zijn familie en vrienden.
Dankuwel, Fransciscus voor jouw bijdrage : ik meen te hebben begrepen dat zijn verwijten kunnen worden beschouwd als vorm van interfamiliaal psychisch geweld.
Hij verwijt mij van dief en geldwolf, ik heb geeneens het huis laten schatten. We zijn een bedrag overeengekomen wat hij blijkbaar niet te veel vond, achteraf bekeken want daar rept hij geen woord over. Ik had het beter gedaan, maar ja.

KimSe

#5 , 24 sep 2013 15:53

Als het puur om je psychische gemoedsrust gaat kun je inderdaad navraag doen bij de bank of er nog sporen te vinden zijn...
Ik betwijfel of de bank jou die informatie zal willen geven als je geen rekeninghouder was/bent.
Eventueel zou je via de notaris die de EOT heeft opgemaakt kunnen werken, misschien heeft hij nog wel gegevens in zijn dossier die je verder kunnen helpen.
In het slechtste geval kun je via hem misschien de aanvraag doen?

Zowiezo zullen je kosten aangerekend worden en afhankelijk van de bank kunnen deze wel oplopen...

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 24 sep 2013 23:27

Klopt.
U kan altijd al eens contact opnemen met de dienst SLAchtofferZOrg van uw lokale politie.. deze kunnen u zeker al de nodige info geven.

Terug naar “Archief”