werken met dagcontractjes en zwanger

Diiana
Topic Starter

werken met dagcontractjes en zwanger

#1 , 29 sep 2013 10:49

Hey ik werk nu ongeveer iets meer dan een jaar met dagcontractjes , toen ik zwanger bleek te zijn in augustus heb ik dit ook direct gemeld
dit was geen probleem zeiden ze , ben nu ondertussen een vier maand zwanger maar heb sinds de laatste drie weken geen uren meer gekregen
dus zit al drie weken thuis zonder inkomen , kan ik hier iets aandoen en kunnen ze me alsnog ontslaan of stopzetten van mijn tewerkstelling
terwijl ik zwanger ben
mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
puttemanp

#2 , 29 sep 2013 17:15

Doordat je met dagcontracten werkt, is er geen sprake van ontslaan. Je hebt immers iedere dag een contract van bepaalde duur.

Je zwangerschap zal misschien iets te maken hebben met het feit dat je geen nieuwe contracten krijgt, misschien ook niet. Stel de vraag gewoon. Wellicht krijg je als antwoord: we hebben gewoon geen opdrachten voor jou.

Tijdens die 3 weken ben je toch ingeschreven als werkzoekende? Heb je je aanvraag voor werkloosheidsuitkering ingediend?

P.

Diiana
Topic Starter

#3 , 01 okt 2013 10:06

Neen ik wist niet dat dit kon , nu ben ik bij de huisarts geweest en die heeft me ook aan geraden om te horen of ik geen recht heb op dop en zo niet zet ze me op ziekenkas
vraag me nu enkel af wat het voordeligst zou zijn want op werk moet ik niet snel rekenen grtjs

Reclame

Terug naar “Archief”