vooschot op loon

koen9511
Topic Starter

vooschot op loon

#1 , 02 okt 2013 10:26

kan mijn werkgever zomaar van de ene maand op de andere mijn voorschot aanpassen zonder overleg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 02 okt 2013 10:52

hangt af van de aanpassing en van het loon dat u in totaal moet krijgen.

Indien u bvb de eerste 2 weken van de maand economisch werkloos was, kan hij beslissen om géén voorschot te betalen, gezien hij op basis van die 2 weken ook geen loon had moeten betalen.

koen9511
Topic Starter

#3 , 03 okt 2013 19:11

heet niets met velof te maken iemand wou meer voorscot dus allemaal meer voorschot zonder overleg

Reclame

JPV

#4 , 03 okt 2013 19:20

heet niets met velof te maken iemand wou meer voorscot dus allemaal meer voorschot zonder overleg
Waarom zou je als werknemer daartegen zijn?

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#5 , 04 okt 2013 10:50

Inderdaad, dit is toch enkel in uw voordeel, dat je een stuk van uw loon sneller krijgt dan vroeger? Ik zie echt het probleem niet, of de negatieve gevolgen die u zou kunnen ondervinden.

Moest het voorschot plots lager zijn, is het een ander verhaal, natuurlijk...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Archief”