staat van huurpand

january_song
Topic Starter

staat van huurpand

#1 , 01 okt 2013 22:24

ik zit ook met een probleem met mijn huurwoonst. ik slaap op een duplex in een studio die ik huur sinds september.

om er op te geraken moet je op een houten trapje stappen dat wankelt en met 4 vijzen vast is. de duplex zelf steunt op 6 houten balken. 1 van die balken is al versplintert van de vorige huurder. een komische vraag, maar ik stel ze me wel als ik zie hoe schamel de duplex geplaatst is: wat als gans de boel instort?... :)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 01 okt 2013 23:20

Heeft u uw verhuurder hier al van op de hoogte gebracht? Zo ja, bewijsbaar?

Als uw verhuurder niet op de hoogte is (of dit beweert), dan kan hij u (deels) verantwoordelijk stellen voor de schade, omdat u niet tijdig actie ondernam om erger te voorkomen.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 okt 2013 11:36

En dat had je natuurlijk niet gezien bij de inhuur name van de studio?
Is er een ingaande plaatsbeschrijving? Staat de toestand van die duplex hierin vermeld?

Reclame

january_song
Topic Starter

#4 , 05 okt 2013 14:25

En dat had je natuurlijk niet gezien bij de inhuur name van de studio?
Is er een ingaande plaatsbeschrijving? Staat de toestand van die duplex hierin vermeld?
Neen dat had ik "natuurlijk" niet gezien. Ik breng de verhuurder ervan op de hoogte. De verhuurder had weinig tijd, en ik heb de duplex in grof weg 5 minuten tijd gezien, en 5 minuten met de verhuurder gesproken. Ergens mijn eigen fout om goedgelovig te zijn en te denken dat alles in orde is.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 05 okt 2013 18:22

Omvang van die balken?

Terug naar “Archief”