Verkoop

Joswha
Topic Starter

Verkoop

#1 , 15 okt 2013 09:28

Dag allemaal,

ik zit met een ingewikkelde situatie, ik ben samen met een vriendin 3 jaar geleden gestart met een jongerenwebsite, op dit moment wil ik mijn website niet vernoemen omdat het net allemaal zo pas gebeurt is en omdat het zo gevoelig ligt.

Op deze jongerenwebsite kunnen jongeren chatten met onze vrijwilligers over hun problemen etc,..
wij zijn beiden 17 jaar oud en een tijdje geleden heeft ons iemand per mail gecontacteerd om tvv van onze website koekjes te verkopen, hiermee hebben wij natuurlijk na een telefonisch overleg met haar tot een akkoord gekomen dat wij het zagen zitten dat ze onze website mocht gebruiken om voor ons geld in te zamelen, omdat wij zo onze website wilden vernieuwen, flyers wilden laten ontwerpen, etc,...

Dus, een hele grote actie werd door haar opgezet zei heeft zelf de koekjes gemaakt en heeft mij altijd per email op de hoogte gehouden. (deze emails heb ik altijd bijgehouden)

Op 5 oktober deed ze dan een grote verkoop tvv van onze website, ze heeft terwijl ze de koekjes verkocht onze website vernoemd en ook verteld dat ze met dat geld ons ging steunen. Alsook heeft ze in de doos waar de koekjes in zaten onze url ingezet. Zodat de kopers duidelijk zagen dat onze jongerenwebsite hieraan meewerkte.

Vorige week, begon mijn wantrouwigheid omdat ze na die 5 oktober dus nog verder koekjes wilde verkopen, wij beiden vonden dat oké maar waren toen al een wantrouwen. Ze heeft dus na 5 oktober nog koekjes verkocht aan mensen tvv van onze jongerenwebsite.

Afgelopen week heeft ze mij gecontacteerd dat ze het opeens niet meer zag zitten, wat te begrijpen was want ze heeft me veel vertelt van wat er in haar verleden was gebeurt. Ze wilde dus de centjes (we spreken hier over een bedrag van rond de 1.000 euro) storten op één van onze rekeningnummer. We hebben haar dan ook een mailtje gestuurd waar we haar uitgebreid hebben bedankt en dat we haar op de hoogte gingen houden over wat er met al dat geld ging gebeuren, wat ook normaal is...

Vervolgens kreeg ik dezelfde dag nog een mailtje terug dat ze ons niet meer vertrouwde en dat wij slecht zijn, die mevrouw heeft ons ook zwart gemaakt op sociale media. Waardoor wij al verschillende klachten krijgen per email van oudere personen die ons dan uitmaken, de details zal ik besparen.

Het zit dus ook wel zo, dat wij geen VZW zijn, wij zijn wel erkende jongerenorganisatie door de Vlaamse jeugdraad (onder toezicht staat van de Vlaamse overheid)
en we hebben al vele keren in kranten, televisie interviews gezegd dat wij het geld dat wij gebruiken voor onze website halen van mensen die ons willen doneren.

De mevrouw wil het geld dus niet meer aan ons schenken, maar wél aan een andere organisatie? Maar ondertussen heeft ze een hele periode lang onder onze naam deze koekjes verkocht en lijden wij nu alsook op persoonlijk vlak schade van dit hele gebeuren, wij weten helemaal niet meer wat we moeten doen.

Vandaag ga ik ook langs met mijn verhaal bij een juridisch adviseur maar toch wil ik ook even jullie mening, wat zouden onze kansen zijn? Wij eisen een onmiddellijke rechtzetten van dit hele gebeuren, alsook een schadevergoeding. De opgehaalde centjes, wat er daarmee moet gebeuren dat weten we zelf ook niet...

Alvast een dikke merci voor het lezen!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 15 okt 2013 13:54

Dus de hele afspraak is op mail bevestigd? Dan lijkt er mij sprake van contractbreuk en hebt u recht op een schadevergoeding. Eventueel ook laster en eerroof, maar daar bleef u nogal vaag over.

Joswha
Topic Starter

#3 , 15 okt 2013 14:18

Dus de hele afspraak is op mail bevestigd? Dan lijkt er mij sprake van contractbreuk en hebt u recht op een schadevergoeding. Eventueel ook laster en eerroof, maar daar bleef u nogal vaag over.
Ben een uurtje geleden terug van de juridische adviseur en ze heeft me bevestigd dat ik wettelijk correct heb gehandeld, het is nu aan ons om een klacht in te dienen dat vervolgens naar het parket wordt gestuurd... dit zullen wij ook gaan doen, zeker nu dat wij weten dat dit alles wettelijk niet kan.

Bedankt voor je reactie!

Reclame

Terug naar “Archief”