zaken vastleggen gehandicapte zwager

Elsje29
Topic Starter

zaken vastleggen gehandicapte zwager

#1 , 15 okt 2013 23:34

Hallo,

Allereerst alvast hartelijk bedankt voor het lezen van mijn bericht!

Ik heb een zwager(29) die sinds ong. 5 jaar in een gezinsvervangen tehuis woont.
Zijn ouders leven nog en die regelen in principe alles voor hem te weten; beslissingen wat betreft vakanties, dagjes uit, financiën e.d.
Nu is het zo dat wij (mijn man en ik) mijn schoonouders niet vertrouwen wat betreft het geld uitgeven van mijn zwager; in het verleden hebben we gezien dat er betalingen werden gedaan met de pas van mijn zwager, ook hebben we eens stiekem de bankafschriften bekeken van zwager en schoonouders.
Hier was genoeg mis, maar omdat we het stiekem hadden gedaan en vergeten zijn hier kopiën van te maken hebben we hier nooit wat mee gedaan.
Nu kwam van de week aan het licht dat mijn zwager tegen zijn mentor in het GV tehuis heeft gezegd dat zijn ouders apperatuur hebben gekocht van zijn geld.
Met dagjes uit van het werk/tehuis of wat dan ook wordt niet aan mijn zwager zelf gevraagd wat hij wil, er wordt beslist voor hem terwijl hij hier erg verdrietig van wordt omdat hij vaak wel mee wil met de uitstapjes die gedaan worden.
(lees) 1 jaarlijks uitje van zijn werk, 1-3 uitjes vanuit het tehuis waar hij woont en vakantie met medebewoners van het tehuis.

Ik zou graag zien dat er iemand voogdij of zo iets heeft over hem, die beslissingen neemt in het belang van het kind (zwager) en die rechter jaarlijks verantwoording aflegt van de financiën.

Wij willen graag weten wat we hier aan kunnen doen, wat we zouden kunnen regelen.

Ik kijk uit naar uw antwoord!!

MVG

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 okt 2013 23:55

Nederland?

Reclame

Terug naar “Archief”